اکوسیستم بی نظیر شورابیل فدای گردشگری شد

مدیر دفتر اکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دریاچه شورابیل در اردبیل که دارای اکوسیستم طبیعی بی نظیر بود در سالیان گذشته فدای ایجاد محیط گردشگری در این دریاچه شد.

اکوسیستم بی نظیر شورابیل فدای گردشگری شد

مسعود باقرزاده کریمی روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های مدیریت جامع تالاب های کشور در سرعین افزود: اوایل دهه 70 برای اینکه یک محیط گردشگری در شورابیل ایجاد شود، اکوسیستم این تالاب که یک سایت مهم برای گذران پرندگان مهاجر بود از بین رفت.
وی بیان کرد: با جاری کردن آب رودخانه بالیخلو چای شاهد یخ بستن شوابیل در زمستان بوده و دیگر از پرندگان مهاجر کمیاب در این دریاچه خبری نیست ضمن اینکه نسل میگوی موجود در این دریاچه نیز از بین رفت و این نتیجه عدم درک صحیح مسئولان وقت از اکوسیستم بی نظیر شورابیل بود.
وی اظهار داشت: اگر آن زمان مسئولان دنبال جاذبه آبی بودند همین بالیخلو چای می توانست سایت های متنوع تفریحی ایجاد کند نه اینکه به شورابیل بی نظیر آن زمان دست زده و اکوسیستم آن را نابود می کردند.
وی تاکید کرد که نگاه سرمایه گرایی و سرمایه داری دشمن نگرش و منطق زیست محیطی است و باید در تغییر این نگرش تلاش کرد.
محمد خداپرست ، مدیر کل محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه 2 تالاب کم نظیر' نئور' و 'میل مغان' در حال ثبت تالاب های بین المللی قرار دارند، افزود: بزودی تالاب میل مغان در کنوانسیون بیت المللی رامسر ثبت خواهد شد.
نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های مدیریت جامع تالاب های کشور با حضور بیش از 50 نفر از کارشناسان کشور به مدت سه روز در سرعین برگزار می شود.

منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها