سخنرانی وزیر خارجه اتریش در سازمان ملل به «زبان عربی»

وزیر امور خارجه اتریش که به هفت زبان زنده دنیا مسلط است، سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به زبان عربی ایراد کرد.

سخنرانی وزیر خارجه اتریش در سازمان ملل به «زبان عربی»

«کارن کنایسل» وزیر امور خارجه اتریش، روز شنبه (29 سپتامبر) در هفتاد و سومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی خود را به زبان عربی ایراد کرد.

کنایسل سخنان را اینطور آغاز کرد که به عنوان وزیر امور خارجه اتریش امروز به زبان عربی سخنرانی می‌کند. او در بیان علت این کار خود توضیح داد که زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است که او آن را در مرکز سازمان ملل در وین آموخته است.

طبق ویدئویی که سازمان ملل منتشر کرده است، او زبان عربی را «مهم»، «زیبا» و «بخشی از تمدن مهم عربی» توصیف کرد و گفت که در طول سال‌های جنگ در لبنان درس خوانده و آموخته که مردم چطور بر خلاف شرایط سخت زندگی خود را پیش‌ می‌برند از بغداد تا دمشق و این راز زندگی است و او به این مردم احترام می‌گذارد».

dfgedfafd

این مقام بلندپایه دولت اتریش با اشاره به اینکه همه کسانی که در سازمان ملل هستند، یک رأی دارند، از آنان خواست که این رأی را در راستای کمک به مردمی که در سختی هستند، استفاده کنند.

گفته می‌شود که این وزیر اتریشی، علاوه بر زبان آلمانی - که زبان مادری‌اش است - می‌تواند به هفت زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، عربی، عبری، مجارستانی و ایتالیایی صحبت کند.

کنایسل، دسامبر سال 1965 در وین به دنیا آمد و بخشی از کودکی خود را در «امان» پایتخت اردن گذرانده و پس از آن در قدس (فلسطین اشغالی) و اردن و آمریکا ادامه تحصیل داده است.

کنایسل دسامبر 2017 وزیر خارجه اتریش شد. او از سیاستمداران مستقل دارای گرایش راست به شمار می‌رود.

منبع: فارس

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها