عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

بیش از ۵۰۰ نیروی بازنشسته در برخی از نهادها وجود دارد/ فرصت اشتغال را از جوانان نگیریم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور بیش از ۵۰۰ نیروی بازنشسته در برخی از نهادهای اجرایی خبر داد.

بیش از ۵۰۰ نیروی بازنشسته در برخی از نهادها وجود دارد/ فرصت اشتغال را از جوانان نگیریم

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به اینکه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کشورمان تحول بزرگی در ساختار نظام اجرایی کشورمان محسوب می شود اظهار کرد: در حال حاضر و باتوجه به اطلاعاتی که وجود دارد در بسیاری از نهادها و ارگان های دولتی و اجرایی ما نیروهای بازنشسته حضور دارند که بعضا تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ نفر می رسد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که با حضور نیروهای بازنشسته در بدنه اجرایی کشور قطعا فرصت و بستری برای نیروهای جوان به منظور حضور در بازار کار فراهم نمی شود از این رو امیدوارم با اجرای کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان بستر مناسبی در جهت جذب نیروهای جوان تر فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طی سال های اخیر به دلیل عدم داشتن موقعیت شغلی مناسب برای جوانان تحصیلکرده در کشورمان شاهد جذب آنها از سوی کشورهای خارجی بودیم روندی که متاسفانه سبب شد تا بعضا بسیاری از جوانان نخبه و کاربلد خودمان را از دست بدهیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه در کشور ما تعداد جوانان تحصیلکرده نخبه کم نیست تصریح کرد: اگر ما بسترهای لازم را در جهت حمایت از نیروهای جوان خود به خصوص در حوزه شغلی فراهم کنیم قطعا امکان خروج و مهاجرت آنها به خارج از کشور کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای حمایت از نسل جوان و‌ پرانرژی کشورمان با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان فراهم شده است که امیدواریم نهادهای اجرایی با تبعیت کامل از این قانون بستر مناسبی را برای فعالیت نیروهای جوان فراهم کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه حفظ شان و منزلت نیروهای بازنشسته بر ما واجب است اظهار کرد: قطعا باید راهکار و رویکردی در جهت حمایت از اندیشه های نیروهای باتجربه در نهادهای اجرایی به کار گرفته شود تا نیروهای جوان نیز با استناد به این تفکرات قدم های محکمی را در مناصب شغلی خود بردارند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نظر
    0

    با 500 نفر مشکلی حل نمیشود اینها از بخش دولتی میروند دوباره شرکتهای واگذار شده که به اصطلاح خودشان نیمه خصوصی-دولتی و دوباره مشغول بکار میشوند باید این طرح در آن شرکتها هم اجرایی شود تا کسی نتواند دوباره مشغول بکار شود.ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها