جزئیات و تکنیک‌های لمس کردن یکدیگر در یک رابطه عاطفی

برای همه ما انسان ها لمس یا نوازش شدن بسیار رضایت بخش است اما کمتر کسی درباره فواید لمس کردن در تقویت رابطه می داند.

جزئیات و تکنیک‌های لمس کردن یکدیگر در یک رابطه عاطفی

برای همه ما انسان ها لمس یا نوازش شدن بسیار رضایت بخش است اما کمتر کسی درباره فواید لمس کردن در تقویت رابطه می داند.

آیا اصلا مهم است که چه قسمتی از بدن لمس شود؟

همانطور که تحقیقات نشان داده اند بله مهم است.

در یک تحقیق آنلاین از مردم بین ۲۰ تا ۴۰ سال این سوال پرسیده شد: دوست دارید همسرتان چه قسمتی از بدنتان را لمس کند؟ یک یا چند قسمت را نام ببرید.

انتظار می رفت پاسخ سوال بین مردها و زن ها متفاوت باشد اما جالب اینجاست که بیشتر مردم نقاط مشابهی را ترجیح می دادند.

نقاطی که همه ما دوست داریم لمس شود شامل موارد زیر است:

زنان

کمر
گردن
پا و ران


مردان

کمر
گردن
سر و مو
قبل از این که درباره نتایج تحقیقات توضیح دهیم بیایید درباره اهمیت لمس کردن در تقویت رابطه بدانیم.

چرا لمس کردن مهم است؟

لمس کردن دیگران و لمس شدن از فعل و انفعالاتی است که در سلامت و تندرستی انسان ها نقش مهمی دارد.

تحقیقات زیادی ثابت کرده اند که انسان ها به خصوص کودکان به اندازه غذا و آب به لمس کردن نیاز دارند. لمس کردن فواید بیشماری دارد از کاهش استرس گرفته تا تقویت روحیه و حتی کاهش درد.

انسان ها دو سیستم لمسی دارند. عملی و عاطفی. مورد دوم توسط مجموعه ای از سنسورها و رشته های عصبی دریافت می شود و اطلاعات را بسیار آهسته تر منتقل می کند.

مثل آغوش یک دوست، لمس کردن یک کودک توسط مادر یا رابطه زناشویی بین همسران. تمام این موارد قسمت هایی از مغز که برای لمس پیوند اجتماعی مهم هستند را فعال می کند.

محققان حتی روی گروهی به نام "گرسنه پوست" مثل زندانیان و کسانی که تنها زندگی می کردند تحقیقاتی انجام دادند. گروهی که از لمس کردن و تماس جسمی محروم بودند. این گروه بیشتر گرفتار افسردگی ومشکلات جسمی و ذهنی بودند.

نتایج آمار

برای رسیدن به پاسخ این سوال که مردم بیشتر ترجیح می دهند کدام قسمت از بدنشان لمس شود از مردم ۲۰ الی ۴۰ ساله که ۵۳ درصد آن ها زن و ۴۷ درصد مرد بودند این سوال پرسیده شد: ترجح می دهید همسرتان کدام قسمت از بدنتان را لمس کند؟ و آن قسمت ها را نام ببرید.

کمر

بیشتر مردم "۶۴ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان" ترجیح می دهند که از قسمت کمر نوازش شوند.

در واقع کمر راحت ترین قسمت بدن در هر زمان و هر مکان برای لمس شدن است.

علت رضایت بخش بودن نوازش های رمانتیک آزاد شدن اکسی توسین یا همان هورمون عشق است.

سطح اکسی توسین هنگام آغوش گرفتن و لمس کردن افزایش می یابد و مقدار این هورمون در افرادی که در رابطه هستند بیشتر است تا کسانی که مجرد هستند.

گردن

گردن قسمت خاصی از بدن است و تحقیقات نشان داده است که مردم دوست ندارند غریبه ها و یا حتی خویشاوندان دور این قسمت از بدنشان را لمس کند.

اما در مورد همسر کاملا متفاوت است. لمس کردن گردن توسط همسر برای مردم بسیار رضایت بخش است و در آمار به دست آمده ۵۵ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان تمایل بیشتری به لمس کردن گردن توسط همسرشان نشان داده اند.

بازو، پا، سر و شانه ها

قسمت های دیگری که زنان تمایل زیادی به لمس شدن دارند پاها (۲۵%) و شانه ها (۲۳%) است.

اما مردها لمس شدن سر و موها را بیشتر از پاها و بازوها ترجیح می دهند.

تنها ۸ درصد زنان ادعا کرده اند که نوازش شدن بازوها را دوست دارند. شاید از راز نقاط تحریک کننده ای که بازوها و پاها دارند آگاه نیستند. به عنوان مثال داخل مچ دست، پاها و پشت زانوها.

در دنیای پر مشغله امروزی که انسان ها تمام وقتشان را صرف کار می کنند یک حرکت ساده مثل آغوش یا نوازش می تواند برای تقویت رابطه بسیار مفید باشد. ساده تر بگویم کمبود تماس فیزیکی طرفین را از هم دور می کند. اگر می خواهید رابطه بهتری داشته باشید تنها با یک لمس یا نوازش ساده می توانید گرما را به رابطه برگردانید.

منبع: برترینها

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بمانعلی تشکری حسین زاده
    0

    بجان خدم چقدر این فوتبال مردم راسرکارمیزارد وپولاش واختلاسش توجیب یک اده میرود وبعزی هاهم خوش هستن که طرف دارفلان تیم هستن ازروزقبل میرن تواستدیوم بخواترتماشااول انقلاب یکی ازمسئولین وقت گفتبو چراتوزمین توپ زیاد نمیریزین خداوندبیامرزدش این همه آدم دنبال یک توپ ندون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها