طیبه سیاوشی در گفت و‌ گو با خبرفوری:

هیچ جای دنیا مانند ایران به نمایندگان توهین نمی‌شود/ هیچ ارگانی با ورود زنان به استادیوم مخالف نیست/ وقتی به استادیوم رفتم در فضای مجازی توهین‌های زیادی شنیدم

یک عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: هیچ جای دنیا مانند ایران توهین نمی‌شنویم.

هیچ جای دنیا مانند ایران به نمایندگان توهین نمی‌شود/ هیچ ارگانی با ورود زنان به استادیوم مخالف نیست/ وقتی به استادیوم رفتم در فضای مجازی توهین‌های زیادی شنیدم

در گفت و گوی تازه با طیبه سیاوشی از او درباره علت محقق نشدن ورود زنان به استادیوم تا طرح تازه مجلس درباره حذف مهریه جویا شدیم.

سیاوشی درباره حق استادیوم رفتن زنان گفت: پیگیری حقوق اجتماعی درباره این مساله بسیار پررنگ شده است. متاسفانه علی رغم همه تلاش‌ها ما هنوز نتوانستیم مجالی برای بازی‌های زنده فراهم کنیم.

وی ادامه داد: هم به لحاظ فقهی هم به لحاظ قانونی هیچ منعی برای ورود زنان به استادیوم وجود ندارد اما چهل سال است که خط قرمزی برای زنان گذاشته شده است نه وزارت ورزش و نه وزارت کشور با این ماجرا مشکلی ندارند.

این عضو فراکسیون زنان درباره کسانی که با ورود زنان به ورزشگاه مشکل دارند گفت: افرادی از قشر سنتی که اصلا هم مذهبی هم نیستند و به نظرم در قرن‌های قبلی زندگی می‌کنند که این مساله مشکل دارند.

این نماینده مجلس که سابقه تماشای مسابقه فوتبال تیم ایران به صورت غیر زنده را در استادیوم آزادی هم دارد گفت: بعد از این بازی تعداد زیادی توهین در فضای مجازی شنیدم. به گمانم آن‌ها با خط و مشی سیاسی من مشکل دارند.

سیاوشی در ادامه درباره طرح تازه‌ای که مجلس جایگزین مهریه اعلام کرده است گفت: باتوجه به بالارفتن قیمت سکه و آماری که سازمان دیه ارایه داد و البته این ماجرا که عده‌ای از مردان به دلیل ناتوانی در پرداخت سکه از کشور فرار کردند که به نظرم بیشتر شبیه داستان است طرح حذف مهریه مطرح شد.

وی ادامه داد: نمی‌شود همه چیز را به طرف مقابل بخشید. تعادل به هم خورده است چون یک عده از حقوق خود سو استفاده کردند. به همان میزان که شاید زنان با گرفتن مهریه به دنبال کسب درآمد برای خود باشند به هملن میزان تعدادی مرد وجود دارد که زنان را عذاب دادند.

این نماینده مجلس درباره حقوق حداقلی که به عنوان نماینده زن در مجلس دارد تاکید کرد: ما حداقلی هستیم به هر حال ما ۶ درصد افراد مجلس را تشکیل می‌دهیم و شرایط قطعا سخت است. اما من هیچوقت آرزو نکردم که مرد باشم. اما خب در حوزه خودمان به ویژه تهران تا حدودی می‌توانیم مسایل را پیش ببریم.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم که ما چگونه نقد کردن را از یاد برده‌ایم. در هیچ جای دنیا مانند ایران به نمایندگان توهین نمی‌شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • نام شما
    0

    نمایندگانی که در ایران هنوز نتوانسته اند خدمت و وفاداریشون را در نظارت بر تنظیم بودجه دولتی بنفع زندگی مردم ثابت کنند و سالها است ده ها میلیون از مردم کم در آمد در ایران ثروتمند زجر زندگی را می کشند این نمایندگان باید بد تر از این برخود را توقع کنند. این نماینده ی مدعی تا کنون چند بار در مجلس ذره ای اشک برای زجر مردم ریخته است؟؟؟!!!

  • ع . س
    0

    بااحترام . در هیج جای دنیا هم مثل ایران نمایندگان رانت خواری ندارند

  • آ.س
    0

    در کجای دنیا نمایندگان ملت اینطور به وضعیت زندگی مردم ی اعتنا هستند و فقط و فقط به فکر خودشان و خانواده خودشان هستند . در کجای دنیا نمایندگان ملت مثل نمایندگان ما می توانند هرکاری دلشان خواست بکنند و خوشبختانه روز به روز افشاگری توسط خودشان انجام میشود که علیه همدیگر صحبت می کنند و معلوم است که فقط به فکر جیب خودشان هستند . شما نمایندگان این ملت هستید نه اینکه زراندوزان این ملت باشید تا چنین هستید باید توقع برخوردی بسیار بد را داشته باشید . باز هم ملت ما نجیب است که چیزی نمی گوید ولی عزیزان نماینده وقاحت هم حدی دارد . شما لیاقت خودتان را در خدمت به مردم نشان بدهید بعد توقع داشته باشید

  • یزدان
    0

    در تمام دنیا نمایندگان بنفع مردم وکشور کاری انجام میدهند شما فقط نوکر دولت هستید ودولت هم نوکر جیبشون کسی بفکر مردم نیست توقع احترام داری علی گونه زندگی کن بیایید بین مردم حقوقتون هم مثل مردم باشه

  • محمد
    0

    سلام. واقعا خودش میتونه بره بخش عمومی ورزشگاه با این همه فحش ناموسی ؟!! خانم خانوما خودت میری بخش خصوصی فقط

  • احمد
    0

    واقعا که شما خودتون رو با نمایندگان دیگر کشورها مقایسه میکنید اسمتون رو هم مسلمون گذاشتید شما تنها چیزی که براتون اهمیت نداره مردم و مشکلات اونهاست فقط پول و پست براتون اهمیت داره وقتی نماینده ای به طرفداری از پدرش که غارتگر بیت المال است با بی حیایی تمام اعلام میکند پدرم داره حقش رو میگیره دلش میخواد یعنی مردم پشم هم نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها