شبکه سازی استارت آپهای حوزه فرهنگ، مهمترین اولویت بخش استارت آپهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال است

دکتر رحیم سرهنگی گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در بخش استارت آپ های نمایشگاه، شبکه سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت آپ های حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است .

شبکه سازی استارت آپهای حوزه فرهنگ، مهمترین اولویت بخش استارت آپهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال است

به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از نهم تا پانزدهم آبان ماه در مصلی برگزار می شود اما این نمایشگاه در بخشها و کمیته های مختلفی تقسیم شده است که هر بخش و کمیته مربوطه تدابیر جدیدی را برای نمایشگاه این دوره اتخاذ کرده است. از این رو با مدیران هر بخش گفت و گویی در زمینه اقدامات جدید این دوره و راه های ارتباط موثر با کشورها و جذب سرمایه گذاران خواهیم داشت. در همین راستا با رحیم سرهنگی مدیر کمیته استارت آپها در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را نیز بر عهده دارد هم کلام شدیم. بخوانید ماحصل این گفت و گو را:

مهمترین برنامه های شما در کمیته استارت آپها برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال چیست؟

یکی از مهمترین برنامه های ما در بخش استارت آپ های نمایشگاه، شبکه سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت آپ های حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است که در این بخش انتقال تجربه و اتصال بین موسسین استارت آپ ها با یکیدیگر و با شبکه سرمایه گذارهای خطر پذیر این حوزه خواهیم داشت. همچنین در نشست های غیررسمی تخصصی بین آنها و مسئولین دستگاه های اجرایی دولتی برای حل مساله های آنها تلاشهایی خواهیم داشت.

امسال در کمیته شما چه نوع آوری و خلاقیتی نسبت به سال گذشته وجود دارد؟

برای دوره دوازدهم نمایشگاه رسانه های دیجیتال سعی کردیم فضای متفاوتی در بخش استارت آپ ها داشته باشیم در واقع یکی از نوآوری های ما در این بخش کافه کارآفرینی است که پاتوق و بستری برای شبکه سازی استارت آپ هاست که فکر میکنم در نوع خود از لحاظ چیدمان و کارکرد منحصر به فرد باشد . همچنین از نوآوری های دیگر در این بخش ، چیدمان فضا و بخش بندی بر اساس نوع مخاطب است . یعنی یک بخش از فضای نمایشگاه برای عموم بازدید کنندگان طراحی شده ، یک بخشی برای پاتوق های گفتگو و کارگاه های عمومی و یک بخش هم که بصورت وی ای پی دیده شده بخش سرمایه گذارها و میزهای مذاکره تخصصی است.

پیش بینی شما از استقبال و نحوه حضور بخش استارت آپها در این نمایشگاه چیست؟

به نظرم به علت همزمانی برگزار نمایشگاه با اوایل شروع دانشگاه ها و همچنین علاقه قشر جوان و دانشجو به این بخش فکر میکنم استقبال ویژه ای از این بخش خواهد شد به ویژه اینکه ما امسال با راه اندازی کافه کارآفرینی پاتوقی برای گپ و گفت های نوآورانه خواهیم داشت که بنظرم فضای جذابی است و با استقبال رو به رو می شود.

نکته دیگری اگر باقی مانده که به مخاطبان برای استفاده از نمایشگاه کمک می کند بفرمایید؟

امسال با برنامه ریزی های انجام شده توسط آقای دکتر موسویان و جناب آقای افراسیابی به نظر میرسد در همه ی بخش ها یک انسجام و هماهنگی خواهیم داشت که بخش های مختلف نمایشگاه را نسبت به سال های قبل جذاب تر خواهد نمود . امیدوارم این نمایشگاه بتواند گام مهمی در بخش توسعه محتوای و رسانه های دیجیتال و در کل اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.

منبع: سرامد

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها