مردم باید به مدارس کمک کنند/ دولت نمی تواند هزینه مدارس را بدهد

یک مدرس دانشگاه معتقد است نباید هر سال اعلام شود مردم به مدارس پول ندهند بلکه باید به مردم گفته شود کمک کنند، زیرا دولت بیش از این در توانش برای مدارس هزینه کند.

مردم باید به مدارس کمک کنند/ دولت نمی تواند هزینه مدارس را بدهد

محمدعلی اسماعیل زاده، مدرس دانشگاه در برنامه شامگاه گذشته برنامه پرسشگر درباره مدرسه زندگی، گفت: بنده رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه ای در روستای آهکلان هستم. بیشتر از یکسال است با خانواده ام به این روستا رفته و چهار دانش آموز در چهار مقطع آموزشی دارم.

وی افزود: حدود ۱۲ سال است که با همکاری گروه پژوهشی تفکر سیستمی در دانشگاه شریف روی آموزش های مهارت محور در آموزش و پرورش کار می کنیم. به این نتیجه رسیدیم افرادی هستند که با تحصیلات عالیه و سطح اجتماعی خوب، خوشحال و شاد نیستند و ما به سمت هدفگذاری اصیل برای زندگی رفتیم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه یکی از مسائلی که با آن مواجه بودیم این بود که از زندگی در تهران لذت نمی بردیم گفت: به همین علت به این روستا آمدیم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است. سوال این است که این آدمها کجا حیات طیبه را تجربه کرده اند که بعدا ما انتظار پیاده سازی را داشته باشیم؟ محیط اول خانواده و بعد مدرسه است. آیا وضع مدارس طوری است که دانش آموزان از حضور در مدرسه کیف می‌کنند؟ معلمان ما که با انگیزه آمده اند، حس طیب بودن فضای مدرسه را دارند؟ آیا فضای فیزیکی مدرسه لذت بخش است و دانش آموز دوست دارد بیشتر در مدرسه بماند؟

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فراهم کردن فضای مناسب، شور و اشتیاق یادگیری را بالا می‌برد گفت: باید از جامعه پرسید چقدر آموزش و پرورش برایش مهم است و دولت چقدر از بودجه اش را به آموزش و پرورش تخصیص می‌دهد؟ سال به سال این بودجه کاهش می یابد و سهم آموزش و پرورش از کل بودجه حدود ۱۰ درصد است و بالغ بر ۹۹ درصد آن صرف حقوق می‌شود.

اسماعیل زاده تاکید کرد: دولت و مجلس به هر علتی فعلا اولویت شان آموزش و پرورش نبوده است. اما سهمی که مردم اختصاص می‌دهند چقدر است؟ لطفا هر سال اعلام نکنید مردم به مدارس پول ندهند. به مردم بگویید کمک کنند، زیرا دولت بیش از این در توانش نیست. آدم ها باید کمک کنند تا وضع مدرسه بهتر شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها