روغن میوه‌ای خوش‌طعم که اگزما را فیتیله‌پیچ می‌کند!

علائم اصلی اگزما، تکه های خشک، خارش دار و فلس مانند پوست بوده و هدف اصلی درمان، حفظ رطوبت پوست است.

روغن میوه‌ای خوش‌طعم که اگزما را فیتیله‌پیچ می‌کند!

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است. افراد زیادی که دچار اگزما بودند دریافتند که روغن نارگیل پوست را تسکین می ‌دهد و علائمی چون خشکی و خارش را کاهش می دهد.

علائم اصلی اگزما، تکه های خشک، خارش دار و فلس مانند پوست است که ممکن است ترک خورده و از آن خون جاری شود. هدف اصلی درمان، حفظ رطوبت پوست است.

برخی داروها می ‌توانند پوست حساس را تحریک کنند و افراد زیادی را به جستجوی درمان ‌های طبیعی موثر مانند روغن نارگیل ترغیب کنند.

در این مقاله، ما به بررسی تحقیقاتی می‌ پردازیم که نشان می ‌دهد چگونه روغن نارگیل می‌ تواند علائم اگزما را تسکین دهد. همچنین نحوه استفاده از آن و خطرات احتمالی را نیز توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه روغن نارگیل در زمینه کاهش علایم اگزما عمل می کند؟

روغن نارگیل غنی از لوریک اسید، یک اسید چرب سالم است که در شیر مادر نیز وجود دارد. لوریک اسید یک جز در درمان ‌های طبیعی برای همه انواع مسائل سلامتی از جمله اگزما است.

روغن نارگیل نمی ‌تواند اگزما را درمان کند، این در حالی است که می‌ تواند پوست را تسکین دهد ، سوزش و خارش را کاهش دهد و خطر ابتلا به عفونت را بسیار پایین بیاورد.

پژوهش ها چه می گوید؟

اگزما توانایی پوست را برای هیدراتاسیون کاهش می دهد. نتایج یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل خالص به پوست به مدت ۸ هفته می تواند هیدراتاسیون پوست را در کودکان مبتلا به اگزما بهبود بخشد.

طبق یافته های یک مطالعه سال ۲۰۱۸، روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است و به محافظت از پوست کمک می کند.

به طور مشابه، یک مطالعه ۲۰۱۳ نشان می ‌دهد که آنتی ‌اکسیدان ‌های موجود در روغن نارگیل می‌ تواند از درمان بیماری‌ های پوستی حمایت کند.

نویسندگان یک بررسی علمی ۲۰۱۴ نتیجه ‌گیری کردند که روغن نارگیل می‌ تواند به طور موثر حضور باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و قارچ ‌ها را کاهش دهد. این مساله قابل ‌توجه است، زیرا افراد مبتلا به اگزما می‌ توانند بیشتر در برابر عفونت‌ های پوستی آسیب ‌پذیر باشند.

اگزما می تواند باعث ترک خوردن و خونریزی پوست شود، خاراندن یا حتی لمس کردن پوست آسیب دیده می تواند منجر به عفونت شود.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای اگزما

روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، اما قرار گرفتن در معرض گرما آن را به مایع تبدیل می ‌کند. فرد می ‌تواند از روغن نارگیل جامد یا مایع بر روی پوست استفاده کند. اگر جامد است، مقداری کم از آن را بین نوک انگشتانتان بمالید تا نرم شود.

برای کاهش علائم اگزما، روغن نارگیل را دو بار در روز و یا در صورت لزوم، مقدار بیشتری از آن را به پوست بمالید. فرد می‌ تواند مانند هر لوسیون یا مرطوب کننده دیگری از آن استفاده کند. ممکن است علایم فرد پس از اعمال مقدار بیشتر روغن نارگیل عود کند.

اگر احساس خشکی پوست را در صبح‌ ها دارید، قبل از خوابیدن سعی کنید روغن نارگیل را امتحان کنید.

برای درمان اگزما در پوست سر، از روغن نارگیل به جای نرم‌ کننده استفاده کنید. آن را به طور مستقیم اعمال کنید و به آرامی آن را در پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست سر بماند و سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

خطرات

همیشه قبل از استفاده از روغن نارگیل یا سایر داروهای طبیعی با پزشک صحبت کنید. پزشک می تواند در مورد تطبیق این داروها در یک برنامه درمان به شما مشاوره بدهد.

هر کسی که به نارگیل آلرژی دارد باید از استفاده از روغن نارگیل نیز خودداری کند. برای آزمایش واکنش آلرژیک، سعی کنید کمی روغن به یک قسمت کوچک از پوست بدون آسیب اعمال کنید.

مهم است که یک روغن نارگیل با کیفیت بالا، ارگانیک، صد درصد خالص و یا کمپرس سرد را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بدون مواد شیمیایی استخراج ‌شده است، چرا که مواد شیمیایی ویژه می ‌توانند پوست را تحریک کنند.

آیا روغن نارگیل برای کودکان ایمن و بدون خطر است؟

همیشه قبل از استفاده از روغن نارگیل یا سایر داروهای طبیعی برای نوزادان، کودکان نوپا یا کودکان بزرگتر با پزشک صحبت کنید. اگر کودک به نارگیل حساسیت دارد، آن‌ها را در معرض روغن قرار ندهید.

هنگام استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست نوزاد یا کودک نو پا، حتما آن را از چشم آنها دور نگه دارید. در غیر این صورت، فرد می تواند از روغن نارگیل مانند هر مرطوب کننده یا لوسیون دیگر استفاده کند. توجه ویژه ای به مناطقی از جمله آرنج و زانو داشته باشید. بهترین زمان برای استفاده از روغن نارگیل ، بعد از حمام است.

درمان ‌های طبیعی زیر نیز می توانند به تسکین و رفع علائم اگزما کمک کنند:

سرکه سیب: اثرات اسیدیته و ضد میکروبی سرکه سیب ممکن است باعث تسکین علایم اگزما شوند. با این حال غلظت بالای اسید می ‌تواند پوست حساس را تحریک کند و یا موجب سوزش آن شود، بنابراین احتیاط کنید.

مکمل امگا ۳: مصرف مکمل های روغن ماهی امگا ۳ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بروز التهاب های اگزما جلوگیری کند.

ویتامین دی: مصرف این مکمل ها می تواند به جلوگیری از علائم اگزما کمک کند.

پروبیوتیک: مصرف پروبیوتیک ها به طور منظم می تواند از پیشرفت و التهابات اگزما جلوگیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها