ماساژ شیاتسو روش درمانی ژاپنی ها بیشتر آشنا شوید

ماساژ شیاتسو یک نوع ماساژ ژاپنی است که از طب سوزنی الهام گرفته شده است و می تواند مشکلاتی مثل استرس و میگرن و دردهای قاعدگی را درمان کند.

ماساژ شیاتسو روش درمانی ژاپنی ها بیشتر آشنا شوید

ماساژ شیاتسو چیست و چطور انجام می شود؟

ماساژ شیاتسو در ژاپن به وجود آمد، اما همچنین دارای برخی از اجزا پزشکی سنتی چینی نیز می باشد. آنچه که شیاتسو را جدا می کند، این است که در طول این ماساژ، فشار متوسطی به مناطق آسیب دیده وارد می شود ؛ ماساژ شیاتسو یا همان طب فشاری مخصوص ژاپنی ها با استفاده از انگشت شست، کف دست و آرنج صورت می گیرد.ماساژ شیاتسو

فشار با استفاده از انگشت شست با نکات طب سوزنی از طب سنتی چینی نشات گرفته است. مشت زدن، کشش و روش های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند، اما به میزان کمتر که فوایدی قابل توجه دارد و در ادامه این بخش از سلامت نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

فواید ماساژ شیاتسو

نحوه انجام ماساژ شیاتسو و خواص آن

ماساژ شیاتسو چطور انجام میشود؟

جلسه ماساژ شیاتسو در یک اتاق بزرگ و خالی انجام می شود شما نیازی به لباس ندارید، اما باید لباس راحتی بپوشید که بدنتان را جمع و منقبض نکند. به طور معمول، شما روی زمین یا روی یک تشک تاتامی قرار خواهید گرفت. می توانید به موسیقی گوش دهید یا درمان را در سکوت دریافت کنید.

هنگامی که به طور صحیح بخوابید، ماساژ دهنده آنچه را که "چی" شناخته می شود را اجرا می کند، که شامل چرخاندن انرژی در بدن شما است این امر باعث می شود آنها از هرگونه مشکل و بیماری احتمالی آگاهی یابند ، سپس روی مناطقی که به درمان نیاز دارند فشار وارد می کنند.

فواید ماساژ شیاتسو چیست؟

چگونه ماساژ شیاتسو می تواند به سلامت بدن کمک کند و تاثیرگذار باشد؟

این یک عمل حرفه ای پیشگیرانه پزشکی است زیرا ماساژ، سیستم ایمنی بدن و قدرت های شفا دهنده طبیعی بدن را تحریک می کند. همچنین یک توازن یکپارچه بین بدن و ذهن شما ایجاد می کند. برخی از بیماری هایی که ماساژ شیاتسو می تواند درمان کند، عبارتند از:

مشکلات کمر

سردرد و میگرن

تحرک کمتر

درد مزمن و حاد

درد قاعدگی

آسیب های ورزشی

افسردگی

استرس

اثرات ماساژ شیاتسو:

درد یا عصبانیت یک پاسخ طبیعی بدن شما است که در آن عدم تعادل وجود دارد. در ابتدا، ممکن است احساس ناخوشایندی خاصی داشته باشید، مانند اختلال در خواب، سردرد، یا نیاز به استفاده از حمام بیشتر اینها به خاطر اثرات پر انرژی و فیزیکی ماساژ شیاتسو است با این حال، پس از چند جلسه بدن شما به آن عادت خواهد کرد سپس، اثرات مفیدش ظاهر خواهد شد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، تعادل بین انرژی حیاتی و بدن شما پیدا خواهد شد پس ایده خوبی است که جلسات ماساژ شیاتسو را ادامه دهید به این دلیل که شما تنها با یک جلسه، نتیجه مطلوبی را به دست نخواهید آورد. شیاتسو هیچ اثر مضری بر بدن ندارد، زیرا از هیچ مواد شیمیایی در آن استفاده نمی شود.

آموزش ماساژ شیاتسو

تاثیرات ماساژ شیاتسو روی سلامتی بدن

خواص و ویژگی های دیگر ماساژ شیاتسو :

زین شیاتسو شبیه طب سوزنی است، اما بدون سوزن و بدون تاثیر و زدن مستقیم بر نقاط خاص. طب سوزنی تنها زمانی کار می کند که سوزن به بیمار زده شود در مقابلش، شیاتسو موجب جذب انرژی از طریق کار فیزیکی در عضلات و مفاصل می شود و انعطاف پذیری و چرخش بیشتری را به همراه می آورد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که طب سوزنی به طور کلی اثرات قویتری نسبت به شیاتسو دارد، زیرا سوزن دقیق تر است و کاری میکند تا انرژی را بهتر آزاد کند. به طور خلاصه، این یک درمان شرقی بسیار مفید است که از خودتان احساس خوبی داشت، زیرا تمام قسمت های بدن را متعادل می کند و تنش را آزاد می کند.

ماساژ شیاتسو چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

برخی از مزایای شگفت انگیز این نوع ماساژ شامل این واقعیت است که:

تکنیکی عالی برای زنان باردار است زیرا انسداد در لگن و باسن را برمیدارد، موجب بهبود تحرک بهتر تولد می شود.

به شدت برای مشکلات کمر، سیاتیک و سایر درد های کمر توصیه می شود.

برای افرادی که دارای عضلات بسیار قوی هستند، توصیه می شوند، زیرا مانع از انسداد عضلات می شود و می توان به راحتی از طریق شیاتسو عضلات را نرم کرد.

برای درمان مشکلات احتباس مایعات، درد پا و درد عضلانی خوب است.

یک راه عالی برای یادآوری به بیمارانی است که اکثر بیماری هایشان ناشی از استرس خارجی است و اینکه ذهن آرام همیشه مترادف با بدن متعادل می باشد.

به عنوان یک درمان جایگزین، تحقیقات کمی درباره علم شیاتسو وجود دارد.

این ،بدان معنی است که مطالعات اندکی می تواند تضمین کند که روی بیماران موثر می باشد.

بهترین حامیان، بیمارانی هستند که خودشان این درمان را تجربه کرده اند.

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها