ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ درصد کاهش یافت

محمود باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش 12 درصدی ورود گردشگران به استان در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سانحه سقوط هواپیمای تهران_یاسوج و لغو شدن پروازهای فرودگاه این شهر و زلزله‌هایی که امسال شاهد آن بودیم از مهم‌ترین علل این کاهش بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از گردشگران از طریق فرودگاه یاسوج وارد این استان می‌شدند، افزود: یکی از مشکلات حال حاضر حوزه گردشگری استان نبود خط هوایی است که امیدواریم مسئولان استان تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 6 ماهه نخست سال گذشته حدود 900 گردشگر خارجی وارد استان شد که این آمار در 6 ماهه نخست امسال به حدود 770 نفر کاهش یافت.

باقری با بیان اینکه اکثر گردشگران خارجی که وارد استان شدند اهل آسیای شرقی و عموما اروپایی بوده‌اند، عنوان کرد: به ازای ورود هر6 گردشگر یک شغل ایجاد می‌شود و هر گردشگر خارجی که وارد استان می‌شود بین هزار تا 1500 دلار هزینه می‌کند.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها