مشکلات تحصیلی کودکان پناهجو در انگلیس

بر اساس تحقیقات یونیسف، کودکان پناهنده و پناهجو پس از ورود به انگلیس برای دسترسی به آموزش با تأخیر و مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات تحصیلی کودکان پناهجو در انگلیس

این تحقیقات حاکی از آن است که هیچ یک از مناطق انگلیس در رسیدن به اهداف ۲۰ روزه برای پیدا کردن مکان‌هایی برای مراقبت از کودکان پناهجوی بدون همراه موفق نبوده‌اند.

این گزارش که اولین ارائه یک تصویر جامع ملی از تجربه آموزشی کودکان پناهجو در انگلیس است، نشان می‌دهد کودکان و جوانان پناهجو و پناهنده به انگلیس در تلاش برای رفتن به مدارس متوسطه و تحصیلات بیشتر با طولانی ترین تأخیرها مواجه می‌شوند که بیش از سه ماه تا یک سال به طول می‌انجامد.

از عوامل دیگر این تأخیرها درخواست‌های آنلاین پیچیده، نظام پذیرش متلاشی شده مدارس و کمبود تخصص مقامات برای کمک به این موارد است. هم‌چنین محل اسکان موقتی و بررسی‌های زمان‌بر برای اطمینان از افرادی که خود را کودکان پناهجوی نیازمند به تحصیل معرفی می‌کنند نیز به این مشکل می‌افزاید.

این گزارش کمبود مکان‌هایی را برای کودکانی که به آموزش‌های ویژه نیاز دارند نیز نشان می دهد. چراکه بیش از یک سوم از کودکان سوری که به انگلیس می روند مشکلاتی نظیر اوتیسم، مشکلات تحرکی و شنوایی داشته و به آموزش‌های ویژه نیازمندند. اگرچه کودکان سوری به دلیل طرح اسکان مجدد سازمان دهی‌شده، سریع‌تر از دیگر پناهجویان اسکان داده می‌شوند.

نویسنده این گزارش با بیان این که کودکان در همه جای دنیا با هر شرایطی و بدون توجه به سیاست های مختلف حق تحصیل دارند، گفت: ما شاهد شور و شوق فراوان این کودکان پناهجو برای تحصیل بوده ایم. اگر فرصت آموزش در اختیار آنها قرار گیرد، کلیدی برای گشودن درهای آینده‌ای امیدوارکننده و مثبت به آنها بخشوده می‌شود.

کودکان پناهجو به هنگام تحصیل نیز موانع زیادی در پیش رو دارند به گونه‌ای که ادامه تحصیل و یادگیری آنها می‌تواند به خاطر مشکلات و آسیب‌های روانی، مورد آزار و اذیت و قلدری قرار گرفتن و نیز عدم آگاهی و تخصص در میان برخی از کارکنان مدارس با مشکل مواجه شود.

به گزارش روزنامه گاردین، از عوامل دیگر موثر در تاخیرهای ایجاد شده برای کودکان پناهجو در یافتن مدارس مناسب می توان به فشارهای مالی وارد بر مدارس و مقامات محلی همراه با افزایش روزافزون تعداد دانش آموزانی که به مدارس متوسطه نیازمندند، اشاره کرد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها