۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از سفر ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی طی سال جاری به استان خبر داد.

۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند

سیف الله فرزانه در حاشیه نواختن زنگ گردشگری با بیان اینکه گردشگری به صنعت تبدیل شده و باید به دنبال فعالیت صنعتی گردشگری باشیم اظهار داشت: با توجه به نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی، بهترین فرصت برای صنعت گردشگری است تا ظرفیت های خود را نشان دهد.

وی با اظهار اینکه اگر آموزشهای مناسب در حوزه گردشگری انجام شود شاهد تحول عظیم در صنعت گردشگری خواهیم بود تصریح کرد: مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و باید این توانمندی ها معرفی شود.

وی شمار گردشگران خارجی استان در سال جاری را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد گردشگران در سال جاری از جاذبه های استان بازدید کردند و می توانیم به سمت صنعتی که مورد میل و رغبت ما است پیش رویم زیرا پرچمدار اشتغال و اقتصاد می تواند صنعت گردشگری باشد..

فرزانه تسهیلات را از مشکلات مهم فراروی صنعت گردشگری برشمرد و خواستار مساعدت همکاری بانکها ودیگر دستگاه ها شد و گفت: برای توسعه گردشگری دریایی نیازمند همکاری سازمان بنادر، شیلات و غیره هستیم.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی گفت: در حال حاضر استفاده مناسبی از دریا و ساحل نداشته ایم و مدیریت یکپارچه در حوزه دریا و ساحل می تواند راهگشا باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: باید نگاه جهانی به حوزه میراث فرهنگی مانند باغ تاریخی عباس آباد داشته باشیم، نه نگاه درآمدزایی و چشمه سورت، دماوند، باغ ۳۳ هکتاری عباس آباد و غیره باید به عنوان پایلوت در حوزه گردشگری مدتوجه قرار گیرند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها