میزان رضایت از خودروهای داخلی؛ کمتر از 2 درصد!

80درصد مخاطبان خبرفوری، آزادسازی واردات خودرو را راه علاج رشد قیمت‌ها می‌دانند

براساس یک نظرسنجی که در سایت خبرفوری انجام شد و بیش از سه هزار نفر در آن شرکت کردند، آزادسازی واردات به‌عنوان راهکار برون‌رفت از مشکلات گرانی خودرو انتخاب شد.

80درصد مخاطبان خبرفوری، آزادسازی واردات خودرو را راه علاج رشد قیمت‌ها می‌دانند

در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شده بود که «با توجه به نامناسب بودن قیمت و کیفیت خودروهای داخلی چه راهکاری را برای بهبود این روند مناسب می‌دانید؟» در پاسخ به این سوال قریب به 80درصد پاسخ‌دهندگان تاکید کرده بودند که واردات خودرو باید آزاد شود.

در این بین، 18درصد مخاطبان به گزینه «نظارت و تحقیق و تفحص از خودروسازهای داخلی» رای داده و کمتر از دو درصد هم تاکید کرده بودند که وضع فعلی صنعت خودروسازی در ایران مناسب است.

به این ترتیب روشن است که بخش قابل توجهی از جامعه آماری حاضر در این نظرسنجی از وضعیت خودروسازی داخلی ناخرسند بوده و معتقدند که باید در سیاست‌های مربوط به صنایع خودروسازی کشور تجدیدنظر شود.

شما درباره مشکلات گرانی خودرو چه فکر می‌کنید؟ به‌نظر شما اینکه بخش قابل توجهی از مردم مجبور به روی آوردن به پیش‌فروش خودروهایی در داخل می‌شوند که از کیفیت آنها راضی نیستند، می‌تواند پاسخی مناسب به نیاز مصرف‌کنندگان باشد؟

در ادامه مطلب کامنت بگذارید و نظر بدهید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • محسن شیرین فرد
    0

    واردات خودرو در حال حاضر بسیار مناسب و به جاست اولا که خیلی زود قیمت خودرو فروکش خواهد کرد وحتما خودرو ساز داخلی به فکر کیفیت و امنیت خودرو کمر همت خواهد بست

  • علی احمدی
    0

    باید واردات باشد تا واردات نباشد قیمت خودرو معلوم نمی شود اگر پراید صد میلیون هم بشود باز تولید کننده خودرو فکر میکند خودرو ارزان میدهد

  • علی احمدی
    0

    باید واردات باشد تا واردات نباشد قیمت خودرو معلوم نمی شود اگر پراید صد میلیون هم بشود باز تولید کننده خودرو فکر میکند خودرو ارزان میدهد

  • کیوان
    0

    اگه یه سرچ ساده بزنید میبنید که به ترتیب شرکت های نفت ، صنایع و معادن، ایرانخودرو ، بانک ملی و سایپا ثروتمند ترین شرکت ایرانی هستش. این شرکتها با داشتن ثرمایه فراوان نتونسته اقدامی در ضمینه خودکفایی کامل محصولات نه چندان خوبش بکنند و همیشه نبودن قطعات و تحریمهای خارجی رو بهانه ای برای افزایش قیمت محصولاتشون انجام دادن

  • کریمی
    0

    معلومه شماهم از عمال ایرانخودرو هستید

  • آریو
    0

    اگ همین فیلتر فعلی ثبت نام ایرانخودرو یکم کاملترو بطور واقعی ن فقط شعار اجرایی کنن مطمعنا تاثیرشو میزاره این راجب خودرو یقانون بزارن هرکس تو هر مقامی مبلغ فسادمالیش بیش از دیه یک انسان بتاریخ روز ب اثبات رسید بدون ملاحظه و درنظر گرفتن جایگاهش اعدامش،کنن قول میدم ب دوسال نکشیده امارفساد اقتصادی بشدت کاهش پیدا کنه

  • علی سلمانیان
    0

    سلام تا وقتی که تعرفه های سنگین روی واردات خودرو میزاریم هم خودروسازی داخلی پیشرفت نخواهد کرد و نه خواهیم توانست جلوی رانت و فساد را بگیریم. کافیه به خودروسازی کشورهای پیشرفته نگاهی بیندازیم و ببینیم که اونا با رقابت با خودروهای با کیفیت خارجی بوده که تونستن پیشرفت کنند. بعید میدونم با ادامه دادن روند مونتاژ کردن ماشین های بی کیفیت 30-40 سال پیش اروپایی و ماشین های بی کیفیت و ارزان قیمت جدیدتر چینی به جایی در صنعت خودروسازی برسیم.

  • رضا عزیزی
    0

    بنظر من اگر دولت واردات خودرو را آزاد کندوکمرکی نگیرد وخودرو را در اختیار واجدین شرایط بگذارد مسئله گرانی حل میشود

  • سرباز گمنام
    0

    اولا دولت بدنبال گرانی و افزایش قیمت دلار است،لذا دل بستن به ارزانتر شدن خودرو بی فایدست. ثانیا چون مسولان بلند پایه از محل سهام خودروسازان انحصاری کسب منفعت می کنند امیدی به اصلاح وجود نداشته و مردم نظر به اعلام عدم توانایی و عدم رقبت جهت ایجاد تعادل بر عرضه و تولید و تقاضا خودرو رای به آزاد سازی ورود خودرو بدون حق گمرکی مد نظرشان است. ثالثا در صورت عدم آزاد سازی ورود خودرو ؛تنها راهکار فشار و مجازات خودرو سازانی است که سر کشور تحت عنوان تولید ملی کلاه گذاشته و تعهد به تولید در راستای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا هستند که با بهانه تحریم ها این امر غیر ممکن است. خودرو سازان باید تحت فشار قرار گرفته و در مراجع قضایی پاسخگو باشند که: دلیل اعلام تولید خودروی داخلی ملی چه بوده است؟چه پولهایی بابت طراحی و حق مربوط به آن به جیب زده اند. بعد از این راهکار برای فرار از مجازات مجبور خواهند بود از بهانه جویی ای تحت عنوان تحریم ها استفاده نکنند.

  • صادق
    0

    واقعاً محصولات ما بی کیفیت و نا ایمن هستن و از همه مهمتر هم اینه که همین محصول بی کیفیت رو هم ما نمیتونیم تهیه کنیم! چون رقابتی نیست چون زد و بند زیاده و همه دارن با هم دیگه میخورن و به قول معروف همشون سر یه سفره هستن! مگه میشه نتونن جلوشون رو بگیرن کار نشد نداره، واردات خودرو بهترین گزینه هست درحال حاضر.

  • معصومه محسنی
    0

    همه با هم رفتن پراید سه میلیونی را چهل میلیون ثبت نام کردند، یعنی احمقانه ترین کار ممکن. اگر هیچکس نمیخرید ، پرایدها رو دستشون میموند. لااقل تکلیف ما از یک قسمت روشن میشد.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      میپسندم

  • نظر دوم
    0

    بركناري سريع تمام افراد رده هاي مديريتي در هر دو شركت و انتخاب افراد شايسته واقعي با نظرسنجي از مردم براساس روزمه حرفه ايي آنها. اين افراد بايد بتوانند زنجيره تامين دائمي را ايجاد و توليد و فروش محصولات بروز را بصورت دائمي و نه فروشهاي مسخره مقطعي سوداگرانه، انجام دهند. در اينصورت مردم هم بايد اجازه ورود هر خودرويي را كه ميخواهند داشته باشند، هر نفر يك خودرو در هر ٣ سال.

  • hassan koohsorkhi
    0

    باید واردات خودرو آزاد بشه.حداقل نتیجش اینه که خودروسازان داخلی احترام به مشتری رو یادمیگیرن .اصلا کجای دنیا پیش فروش خودرو وجود داره که تو ایران اینکار میکنن وازمشتری پول میگیرن اونم یکجا درحالی که مشتری نمیدونه خودرویی که خریده چه کیفیتی داره.به نظرمن خودروسازان داخلی باید کمی ادب بشن.خون مشتریانو میمکن ی چیزی هم طلبکارن.

  • kl
    0

    ورود خودرو را باید ازاد کرد تا کی باید مردم اشغال بخرن اونم با قیمت کذایی .و پیش فروش مردم به خاک ذلت نشستن

  • محسن
    0

    درحال حاضرایران شرکت های داخلی خودرودارن به مردم خیانت میکنند ولی یک بارهم مدیران انها دادگاهی نشده اند که جای سوال دارد,ازادسازی خودروخوبه باار۴۳۰۰تومانی باشه نه ارز۱۷۰۰۰تومانی,دولت خودش میدونه که چه جوری خون ملت رابمکه,به قول قدیما,به مرگ میاره تابه تب راضی بشی

  • حسین
    0

    جای هیچ شکی نیست که باید باید واردات خودرو با تعرفه بسیار پایین صورت بگیرد که هم احترام و حقوق مصرف کننده حفظ شود و هم شرکت های خودرو سازی داخلی تن به رقابت دهند تا مجبور به بالا بردن کیفیت شوند. دیگر بس است حمایت از شرکتهایی که ماشین آشغال با چند برابر قیمت واقعی تحویل مشتری میدهند.

  • میلاد
    0

    مطمئن باشید با لغو ممنوعیت خودرو قیمت دلار به ۱۰۰۰۰ و حتی کمتر هم می رسد. چون کسایی که دلاراشون رو نگه داشتن میدن خودرو خارجی از طرفی قیمت خودروهای داخلی هم به قیمت کارخانه بر میگرده. من به خاطر این خبر از خرید خودرو سمند با ۲۰۰۰۰۰ کارکرد به قیمت ۳۳ میلیون دست کشیدم با اینکه واقعا لازم دارم. امیدوارم مسئولین واردات خودرو را آزاد کنند تا دیگه دلالان در بازار دلار جولان ندهند. این موضوع را اطلاع رسانی کنید.

  • امین
    0

    در هیچ کشوری به غیر از ایران واردات خودرو ممنوع نیست و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران تعرفه واردات خودرو را تا این حد بالا نمیبرد . شرکت های خودرو سازی داخلی هم وقتی تا این حد از طرف دولت حمایت میشوند و رقیبی برای تولید ندارند هر روز خودروهای خود را به جای کیفیت بالاتر بدتر از قبل تولید میکنند . هیچ راهی جز واردات خودرو با تعرفه صفر باقی نمی ماند . بدون شک با آزاد سازی واردات خودرو علاوه بر تثبیت و کاهش قیمت خودرو نرخ ارز هم تا حد زیادی تثبیت و کاهش پیدا میکند . هرچه زودتر واردات خودرو بدون تعرفه را آزاد کنید.

  • امیر
    0

    تبعیت از قوانین بین المللی و حتی شرعی و همچنین احترام گذاشتن به حقوق مردم این تکلیف را برعهده مسولین کشور میگذارد که همین امروز و بدون فوت وقت واردات خودرو با تعرفه گمرکی بسیار پایین و نزدیک به صفر را آغاز کنند.

  • محمد کارشناس ارشد اقتصاد از آکسفورد
    0

    در شرایط فعلی و همچنین با در نظر گرفتن آینده ی بازار و صنعت خودرو و برای برون رفت از وضعیتی که گریبان گیر این صنعت شده است راه ثانویه ای به غیر از واردات خودرو به کشور باقی نمی ماند و اگر واردات خودرو صورت نگیرد وجود رانت و انحصار در صنعت خودرو این صنعت را به نابودی می کشاند و کنترل نرخ خودرو و تثبیت قیمت آن را غیر ممکن میسازد که نهایتا متضرر این شرایط مصرف کننده خودرو یعنی مردم میشوند . بنابراین هرچه زودتر بایستی شرایط واردات خودرو تسهیل و با تعرفه ی حداکثر ده درصد آغاز شود . صلاح بر این است که خودروی بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی نیز وارد کشور شود تا حقوق مصرف کننده رعایت و سفارش خودرو به انتخاب ایشان باشد تا ضمن کنترل بازار اینگونه خودرو ها رانت و دلالی از این مبحث برچیده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها