ترامپ در سخنرانی سازمان ملل:

تا زمانی که ایران به سیاست‌های تهاجمی خود ادامه دهد، سیاست آمریکا همین است

تا زمانی که ایران به سیاست‌های تهاجمی خود ادامه دهد، سیاست ما برای انزوای این کشور ادامه خواهد یافت.

تا زمانی که ایران به سیاست‌های تهاجمی خود ادامه دهد، سیاست آمریکا همین است

دونالد ترامپ به محض ورود به مقر سازمان ملل و پیش از آغاز سخنرانی‌اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ایران گفت که «ایران چاره ای جز تغییر ندارد.» وی ضمن اشاره به خواست خود برای «رابطه عالی» با ایران افزود که این موضوع در حال حاضر اتفاق نمی افتد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در آغاز سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که من سال گذشته من در همین مکان حاضر شدم و به شما و جهان نسبت به خطرات موجود در جهان اخطار دادم و امسال آمده ام که شما را از پیشرفت‌ها مطلع کنم.

وی در ادامه به موفقیت‌هایدولت خود در اقتصاد و توان نظامی ایالات متحده سخن گفت و افزود که ایالات متحده همچنین به دیگر کشورها کمک می‌کند.

دونالد ترامپ با اشاره به اینکه کشورش به فرهنگ‌های دیگر کشورها احترام می‌گذارد گفت که از رهبران کشورها انتظار دارد که به حق حاکمیت ایالات متحده احترام بگذارند.

رئیس جمهوری ایالات متحده به رابطه خوب خود با بسیاری از رهبران حاضر در نشست سالانه مجمع عمومی اشاره کرد و در ادامه از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تشکر کرد و گفت: «دیگر موشک‌ها در آسمان منطقه پرواز نمی‌کنند.» دونالد ترامپ اظهار داشت: «تحریم های کره شمالی تا زمان خلع سلاح هسته ای برقرار خواهد بود.»

وی در موضوع خاور میانه به سفر سال گذشته خود به عربستان سعودی اشاره کرد و گفت که رهبران کشورهای عربی در این سفر تضمین کردند که برای مبارزه با تروریسم با ایالات متحده همکاری کنند. دونالد ترامپ افزود که در نهایت کشورهای منطقه هستند که تصمیم می گیرند چه آینده ای می خواهند، آمریکا با شورای همکاری خلیج کار می کند تا کشورهای منطقه به سمت رفاه حرکت کنند. رئیس جمهوری آمریکا گفت که امارات، عربستان و قطر در این سفر قول کمک های میلیاردی به مردم یمن داد.

دونالد ترامپ درباره ایران گفت که رهبران ایران «در پی مرگ و نابودی» هستند و به حاکمیت کشورهای دیگر احترام نمی گذارند. وی با اشاره به اعتراضات در ایران گفت که مردم این کشور حق دارند خشمگین باشند زیرا رهبرانشان میلیاردها دلار اختلاس کرده‌اند.

رئیس جمهوری ایالات متحده برجام را «هدیه‌ای بادآورده» برای رهبران ایران خواند و گفت که آمریکا فشار‌های اقتصادی جدیدی را علیه ایران برنامه ریزی کرده است.

دونالد ترامپ افزود: «کمپین جدید فشار اقتصادی علیه ایران را برای قطع دسترسی مالی رهبران ایران به اهداف خونبار به راه انداخته‌ایم.»

وی با درخواست از کشورهای دیگر برای منزوی کردن ایران افزود که از پنجم نوامبر تحریم های جدید علیه ایران آغاز می‌شود و هدف آن کم کردن فروش نفت این کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اوپک را نهادی خواند که جیب بقیه کشورهای جهان را می‌زنند. دونالد ترامپ افزود که ایالات متحده از بسیاری از کشورهای عضو اوپک حمایت می‌کند و «آن وقت این کشورها قیمت نفت را بالا می‌برند.» رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه گفت که «از این به بعد این بالا رفتن قیمت را تحمل نخواهم کرد.»

آقای ترامپ با انتقاد از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که سفیر آمریکا دستورالعملی را برای تغییر این شورا پیشنهاد کرده است. وی افزود که تا زمان اجرای اصلاحات واقعی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ایالات متحده به این شورا باز نخواهد گشت.

رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به کمک‌های آمریکا به کشورها و نهادهای مختلف از جمله سازمان ملل متحد گفت: «از این پس تنها به کشورهای خارجی کمک می‌کنیم که دوست ما هستند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به مساله جهانی شدن گفت که آمریکا را آمریکایی‌ها اداره می‌کنند.

منبع: یورونیوز

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد
    0

    خود أمريكا منزوي است أمريكا بايد دست إز اعمال خبيسش بردارد جمهوري اسلامي كه دستورات را خوب اجرا مي كند

  • مذاكره
    0

    نبود تعادل در بازار کار و محروم‌ماندن نيروي کار از پشتيباني تشکل‌هاي کارگري، موجب تنزل ميانگين دستمزدها در دوره بعد از انقلاب و گسترش فقر نسبي و مطلق در کشور شده است. متأسفانه بر اثر تورم مزمن دورقمي در اغلب سال‌هاي توزيع درآمدها بيشتر از آنچه انتظار مي‌رفت، به زيان مزد و حقوق‌بگيران تغيير يافته است. امروز به‌همين‌دليل مزد و حقوق بيش از 80 درصد نيروي کار شاغل کشور کمتر از يک‌ميليون‌و 400 هزار تومان تا حدود دو ميليون يعني كمتر از 200 دلار است. ضريب جيني در کشور که بعد از سال 1389 به‌واسطه توزيع نقدي يارانه‌ها کاهش يافته بود، در دوره 1392 - 1395 سير صعودي پيدا کرده و در سال 1395 به 0.39 رسيده است. از اين نظر رتبه ايران در جهان در ميان 161 کشور، 89 است. اسناد دولتي گوياي آن است که فقر مطلق و نسبي در کشور اکنون ابعاد گسترده‌اي دارد و فقط بخشي از فقرا تحت پوشش کميته امداد امام (ره) و سازمان بهزيستي قرار گرفته‌اند. گفتني است تعداد افراد تحت پوشش اين دو نهاد در سال 1396، جمعا به 8.3 ميليون نفر مي‌رسيد که بيش از 10 درصد جمعيت کشور در آن سال است. سلام ونزويلا برو كنار تورم ايران ونزويلا آمد . خدا حافظ عق و تدبير و تقييه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها