عضو کمیسیون شوراها در گفت و گو با خبرفوری:

رسیدگی به پرونده تخلفات قالیباف به عهده دستگاه قضایی است/ برخی درصدند که شوراهای شهر و روستاها را منحل کنند

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به تخلفات مالی مربوط به پرونده قالیباف که از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است برعهده دستگاه قضایی است.

رسیدگی به پرونده تخلفات قالیباف به عهده دستگاه قضایی است/ برخی درصدند که شوراهای شهر و روستاها را منحل کنند

محمد محمودی شاه‎نشین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتشار اخبار متعددی پیرامون انحلال برخی از شوراهای شهر و افزایش تخلفات اعضای این شوراها اظهار کرد: ما منکر تخلف نیستیم اما باید به صورت نسبی به این قضیه و موضوع نگاه کرد.

وی افزود: ما بیش از 1400 شهر و مرکز بخش‎ در کشورمان دارای شورای شهر هستند و حدود 230 هزار نفر هم در شوراهای ما عضویت دارند و در شهرها نیز بیش از 8500 عضو شورا هستند از این رو در یک نگاه اجمالی متوجه خواهیم شد تعداد کمی که شاید به اندازه انگشتان دست هم نباشند عزل شدند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عمده پرونده‎هایی که ما در شورای حل اختلاف کشور داشتیم به ترک جلسات و جابه جای محل سکونت بوده و رفتار مجرمانه و اختلاس در بین اعضا شورای شهر بسیار ناچیز است و باتوجه به این جمعیت قطعا آمار بسیاری شامل این موضوع نمی‎شود.

محمودی اظهارکرد: متاسفانه یک عده که علاقمند نیستند در این کشورمردم‌سالاری دینی به معنای واقعی اجرا شود و امور مردم را به مردم واگذار کنیم علاقمند هستند که اثبات کنند که شوراها منحرف هستند و درصدند مردم را از انتخاب برخلاف نظر رهبری، امام خمینی و مسئولین دور کنند.

وی تاکید کرد: این عده خواهان حاکمیت دولتی هستند و در این راستا تمامی اقدامات لازم را انجام می‎دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده قبول دارم که تعداد تخلفات اعضای شوراها افزایش به نسبت سال‎های گذشته افزایش یافته است گفت: بنده معتقدم اما در مجموع شوراهای ما کارآمد و پاکدست هستند به گونه‎ای که برخی از پروژه‎هایی که آن موفق به انجام آن شدند سال‎های سال از سوی دولت اجرایی نشده بود و به همت همین شوراها عملیاتی شد.

محمودی درباره اینکه آیا نظارتی بر عملکرد اعضای شورای شهر و روستاها بعد از پیروزی در انتخابات وجود دارد تاکید کرد: در شرایط فعلی با اصلاحی که در قانون صورت گرفت دبیرخانه هیئت نظارت مرکزی در مجلس ایجاد شد که وظیفه نظارت برشوراهای شهر و روستاها را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در بحث نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستاها هیئت‎های رسیدگی حل اختلاف در استان‎ها با حضور استاندار، نماینده دادستانی و دونماینده مجلس و یکی از اعضای شورای عالی استان‎ها وظیفه نظارت را برعهده دارند که همین امر در تهران نیز با تشکیل هیئت 11 نفره برعملکرد شوراها شکل گرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشکیل هیئت‎های حل اختلاف از یکسو واستقرار دبیرخانه در مرکز زمینه نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا افزایش پیدا کرده است.

محمودی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شوراها فضای بازی برای فعالیت نامزدها باز شد تا کسی نتواند با اعمال نفوذ فرد دیگری را حذف کند تصریح کرد: ما به مانند شورای نگهبان موضوع نظارت استصوابی را در هیئت نظارت بر انتخاب شوراها نداریم و حتما باید مدارک و اسناد موجود باشد به همین دلیل میزان تایید صلاحیت‎شدگان افزایش پیدا کرد که ممکن است در این میان برخی افراد فاقد صلاحیت نیز در این بین نامشان باشد اما مردم با دقت خوبی در انتخاب گزینه‏های مدنظرشان وارد عمل شدند.

وی درباره اینکه کدام کمیسیون مجلس شورای اسلامی وظیفه رسیدگی به تخلفات شهرداران را برعهده دارد و اینکه پرونده تخلفات محمدباقر قالیباف به کجا رسید گفت: تخلفات شهرداری بخش بندی شده است که در حوزه عملکرد شهری و خود شهرداران کمیسیون شوراها ورود پیدا‎ می‎کند اما در حوزه ساخت و سازها کمیسیون عمران و در حوزه اختلاس‎ها و تخلفات مالی کمیسیون قضایی صلاحیت رسیدگی به این موضوعات را برعهده دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران دوبار در صحن مجلس آمده است ولی رای نیاورده است و قالیباف دوبار پیرامون این موضوع به کمیسیون شوراها آمده است.

محمودی تصریح کرد: بخشی از ادعا شوراهای فعلی پیرامون تخلفات قالیباف موضوعاتی چون واگذاری زمین است که باید دستگاه قضایی به این موضوع ورود کند اما درباب مدیریت اگر موضوعی مطرح باشد کمیسیون قطعا ورود خواهد کرد.

28

حجم ویدیو: 23.52M | مدت زمان ویدیو: 00:10:16 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • الي
    0

    چرا قالي باف قالي نمي بافه ؟ نون وايي داره چرا؟ در كار خودش نيست؟ اجازه بدهيد قالي ما را رفو كنه . بيكاري قاليبافو اذيت مي كنه

  • علی
    0

    بنظرم آقای قالیباف فردی مدیر ومتعهد ودینداری هستند.چرادرکشورما هرگروهی که سرکار میآید قبلی رامتهم به هرنوع کاری می کند.این عمل ازسوی هرحزب وگروهی که باشد بسیار ناشایست است.وبه اعتماد مردم خدشه وارد میکند.البته خود ملت خادمین رابخوبی می شناسند.وبینش خوب و قوی دارند

    نظرات شما -
    • رحیم شکری
      0

      نه عزیزبرادر مگر درمناظره ندیدید جهانگیری به یکی از مواردتخلف آقای قالیباف اشاره کرد انهم اعضا تشکیل دهنده بانک شهر وچگونگی شرایط بانک داری که این پول از کجا آمده بود که بانک شهر تاسیس شد آیا نحوه عدم شفاف سازی این پول تاسیس روشن شد که باعث سکوت آقای قالیباف شد ایشان که ادعا میکند بچش عین بقیه آقازادها مگر نه اینکه خارج تحصیل میکند مگریکی از اعضای شوراشهر به بذل وبخشش تکه زمینهای متعدد توسط ایشان به افرادخاص واگذار نگردید آیا سوختن وآتش گرفتن که باعث به رحمت رفتن عزیزانی که سوختن بارها توسط افارط ومغازه دارن گژارش به شهرداری نشده بود چراماند اگر واقعا لیاقت خودرامیخاست نشان دهد حداقل اقدام به استعفا میکرد ولی ریاست وپشتیبانی افرادخاص درسمت خود ابقاشد آیا طرحی درمناظره ریاست جمهوری برای اهداف آینده لایق بودن یک رئیس جمهور رانَشان داد

  • یزدان
    0

    شورای شهر قدمی بنفع مردم برنداشته اند فقط خونهاشون زیباتر وچند طبقه شده .منحل بشه بهتر هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها