سطح آب‌های زیرزمینی کوهدشت بیش از ۲۲ متر افت کرد

مدیر امور آب شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه افت آب‌های زیرزمینی در این شهرستان در دوره ۲۹ ساله به ۲۲.۵ متر رسیده‌ است، گفت: شبکه‌های استفاده بهینه آب در کوهدشت اجرا شود.

سطح آب‌های زیرزمینی کوهدشت بیش از ۲۲ متر افت کرد

احسان فتاپور با بیان اینکه شهرستان کوهدشت بر اثر افت آب‌های زیرزمینی با تنش آب روبه‌روست اظهارداشت: افت آب‌های زیرزمینی در این شهرستان در طول دوره آماری 29 ساله به 22.5 متر رسیده‌است.

وی با هشدار کاهش بیشتر سفره‌های آب زیرزمینی در این شهرستان افزود: اجرای پروژه‌های آبیاری قطره‌ای و شبکه‌های آبیاری و زهکشی در شهرستان کوهدشت یکی از راهکارهایی است که می‌تواند از هدررفت بیشتر آب مورد استفاده کشاورزان بکاهد و با این روش آب به‌صورت معقول‌تر و با بازدهی بیشتری به اراضی کشاورزی منتقل ‌شود.

مدیر امور آب شهرستان کوهدشت با بیان اینکه استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ یکی از راه‌های تأمین آب اراضی کشاورزی در شهرستان کوهدشت است، عنوان کرد: عملیات اجرای ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری گرخشاب در سال 83 آغاز شده و با بهره‌برداری از این طرح 250 هکتار از اراضی دیم منطقه تحت پوشش قرار خواهد گرفت، پس از آن به‌صورت آبی کشت خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود اسفند امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 4میلیاردتومان برای احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری گرخشاب هزینه شده و برای تکمیل این پروژه نیز 2میلیارد و 600میلیون تومان مصوب شده‌، بیان کرد: هم‌اکنون ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری گرخشاب بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها