بازگشت بی سروصدای سفیر آفریقای جنوبی به اسرائیل

آفریقای جنوبی چهار ماه پس از آنکه سفیرش در اسرائیل را در اعتراض به تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه فراخواند، وی را در سکوت کامل به کارش بازگرداند.

بازگشت بی سروصدای سفیر آفریقای جنوبی به اسرائیل

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در باره این اقدام آفریقای جنوبی خودداری کرد . دو ماه قبل وزارت خارجه آفریقای جنوبی گفته بود که سفیر این کشور تا زمانیکه پیشرفت‌هایی در این زمینه بدست نیاید به اسرائیل بازگردانده نخواهد شد.

سفارت آفریقای جنوبی در نامه‌ای به تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ به وزارت خارجه اسرائیل نوشت که سیسا انگومبانه، سفیر آفریقای جنوبی به اسرائیل بازگشته است.

آفریقای جنوبی سفیر خود در اسرائیل را در آغاز تابستان به دلیل "تهاجم وحشیانه"‌ اسرائیل به غزه به تاریخ ۱۴ مه سال جاری میلادی که در نتیجه آن ۵۵ تن شهید شدند، از اسرائیل خارج کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی مربوط به آن تاریخ آمده است: با توجه به رفتار وحشتناک و تبعیض آمیز اسرائیل، دولت تصمیم گرفته تا سفیرش را تا اطلاع ثانوی از اسرائیل به سرعت خارج کند.

این اقدام در پی خارج کردن سفرای ترکیه از تل آویو و واشنگتن برای رایزنی درباره تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در آن زمان همچنین دولت این کشور اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیانی را که به صورت صلح آمیز تظاهرات می کردند، به شدت تقبیح شده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها