مردم برای دلار گران هول می‌زنند

قیمت دلار بار دیگر بالارفته است؛ آن‌هم در شرایطی که کسی دلیل منطقی برای آن سراغ ندارد. فعالان بازار ارز می‌گویند هر چقدر دلار گران‌تر می‌شود مردم برای خرید آن بیشتر هول می‌زنند.

مردم برای دلار گران هول می‌زنند

امروز (یکشنبه) بازار ارز بار دیگر شاهد جهش قیمت‌ها بود؛ به طوری‌که دلار که از صبح با ۱۴ هزار ۵۰۰ تومان و حتی کمتر معاملات خود را شروع کرده بود تا لحظه مخابره این گزارش به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید. همچنین یورو از حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ تا ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان رشد کرد. صرافی‌هایی که ارز خدماتی(مسافرتی، درمانی و ...) می فروشند و البته تعداشان بسیار محدود است، برای دلار تا ۱۴ هزار ۴۰۰ و یورو تا ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت‌گذاری کردند.

گذری بر بازار دلار فروشان خیابان فردوسی از این حکایت دارد که معاملات در بازار خیلی بالا نیست، اما کم تقاضا هم نبوده است. فعالان بازار می‌گویند دلیل خاصی برای گرانی امروز دلار وجود نداشت و بیشتر بدون اینکه خبر منفی وجود داشته باشد بازار با رشد قیمت مواجه شد، ما هم نمی دانیم چرا یکباره باید این همه بازار درگیر نوسان باشد.

برخی دلالان می‌گویند جالب اینجاست که هر وقت دلار گران‌تر می‌شود، تقاضا هم برای خرید بالاتر می‌رود. البته تصور بر این است که بازهم گران‌تر می‌شود برای همین برای آن هول می‌زنند که این افزایش تقاضا قیمت‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی فعالان بازار هم معتقدند اخبار ضد ونقیض درباره مسائل سیاسی و شرایط بین الملل همواره بر بازار اثر داشته و این روزها هم این دست خبرها کم نیست و می‌تواند عامل نوسان باشد.

در مجموع فعالان بازار ارز با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی دقیقی از روزهای پیش روی بازار آزاد نداشته و می‌گویند این بازار تکلیف و منطق ندارد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • غلامرضا مرادی سرشت
    0

    اگر می بینیم که علیرغم گران شدن اجناس از ماشین و ارز و سکه گرفته تا مایحتاج عمومی ، مردم برای خرید هجوم می آورند به این علت است که ثبات قیمت وجود ندارد و هر ثانیه قیمتها افزایش می یابد و مردم عادی برای اینکه می ترسند فردا گرانتر شود و قشر پولدارهای تازه به دوران رسیده هم می خرند تا کاسبی کنند و گرانتر بفروشند و قشر اکثریت هم که مستضعف هستند اصلا قدرت خرید ندارند و ناچار بایستی فقط نظاره گر گرانی هر روزه باشند . پسر بنده باید سکه برای مهریه بدهد و با حقوق 1/300 میلیون به شرط این که هیچی نخوره و نپوشه هر سه ماه باید یک سکه بدهد و اعتراضش هم به حکم دادگاه به جایی نرسیده . حال شما این معادله ساده را ببینم چطوری می توانی حل کنی ؟ 1/300*3=3/900 سکه امروز 4/600

  • حم
    0

    دلیلش اینه که مردم فک می کنن ارزان تر می شه و به مسولان مفت خور کشور اعتماد می کنن ولی وقتی می بینن که دیگه چاره ای نیست از روی اجبار می خرن تا بیشتر ضرر نکن. مثلا خود من پارسال که 4200 بود و شد 4500 می خواستم هزارتا بخرم ولی بعد حرف مسولان نخریدم و صبر کردم تا هفته قبل مجبور شدم 14.7 بخرم. کی ضرر منو جبران می کنه???? به نظرم مردم باید بخرن به مسولای این کشور نباید اعتماد کرد دیگه.

  • ناشناس
    0

    لطفا جواب بدهند مسولانی که برای رقابت انتخابات توسر هم میزدند واقعا معنی این همه گرانی چیه جواب بدیدچرا در برابر افزایش سکوت میکنند انگار خبر ندارند واقعا تعجب دارهبه جای مسیولین باید بگیم غیر مسولین

  • h2
    0

    خیلی جالبه از روز حمله به رژه اهواز تاالان دلار ۲۵۰۰ گرونتر شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها