ادعای براندازی نظام ایران از سوی وکیل ترامپ

برخلاف ادعای برخی مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که سیاست‌شان تغییر نظام در ایران نیست، وکیل ترامپ گفته مدعی شده که تحریم‌های اقتصادی علیه تهران می‌تواند به وقوع انقلاب در این کشور منجر شود.

ادعای براندازی نظام ایران از سوی وکیل ترامپ

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه در یک نشست که توسط یک گروه مخالف نظام ایران برگزار شد، مدعی شد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر به فشار اقتصادی در این کشور خواهد شد که می‌تواند به یک انقلاب موفقیت‌آمیز بینجامد.

این برخلاف اظهارات پیشین مقامات دولت آمریکاست که گفته بودند سیاست واشنگتن تغییر نظام در تهران نیست.

جولیانی در ادامه گفت: من نمی‌دانم ما چه زمانی می‌خواهیم آنها را براندازیم. این اتفاق ممکن است طی چند روز، طی ماه‌ها یا چند سال بیفتد، اما به وقوع خواهد پیوست.

پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی بارها در گفت‌وگوهای متعدد تاکید کرده است که دولت واشنگتن خواهان تغییر نظام در ایران است.

جولیانی همچنین مدعی شد که تحریم‌های آمریکا ثابت کردند که موثر بودند و اعتبار پول ایران کاهش یافته است. این‌ها شرایطی است که به وقوع یک انقلاب موفقیت‌آمیز منجر خواهد شد.

وی در ادامه گفت که سیاست ترامپ منجر به خاموش شدن نظام ایران خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا به رویترز اعلام کرده است که جولیانی از طرف دولت آمریکا صحبت نمی‌کند.

دونالد ترامپ در ماه مه خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه این کشور را باز می‌گرداند.

وکیل رییس جمهور آمریکا در یک سخنرانی دیگر در ماه ژوئن در پاریس گفته بود که هدف از وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران تغییر نظام در این کشور است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها