باهنر در گفت و گو با خبرفوری:

احمدی نژاد خود را منجی عالم بشریت می داند/ طرح عبور از روحانی در شرایط امروز کشور به صلاح نیست/ استیضاح وزرا در مجلس بدون راهبرد فایده ای ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح عبور از روحانی در شرایط امروز کشور را نادرست خواند و گفت: همه جریانات باید در جهت همراهی دولت برای عبور از این شرایط وارد عمل شوند.

احمدی نژاد خود را منجی عالم بشریت می داند/ طرح عبور از روحانی در شرایط امروز کشور به صلاح نیست/ استیضاح وزرا در مجلس بدون راهبرد فایده ای ندارد

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون اینکه اتخاذ حرکات موازی از سوی برخی از نهادها به مانند دولت در کشور به صلاح نیست اظهار‌کرد: بنده برداشت متفاوتی را از اظهارات اخیر رهبری دارم و بر این باورم که رهبر انقلاب بنا بر رویکردها و مطالبات مجلس خبرگان تاکید داشتند که نباید پشت دولت را خالی کرد و باید به حمایت خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اصولا اینکه یک نهاد موازی بخواهد در کشورمان همراه با دولت فعالیت کند قطعا به صلاح نیست خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی ها از جمله رئیس جمهور اسبق کشورمان و جریانات تندرو معتقد بودند که باید از دولت روحانی عبور کرد و یک نهاد فراقوه ای تشکیل شود تا در اوضاع فعلی کشور مشکلات را حل کند و از آن عبور کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده تصورم از فرمایشات رهبری این است که در شرایط فعلی نبابد اقدامات موازی با دولت صورت گیرد و‌ دولت در صحنه است و مسئول است و باید اقدامات لازم را انجام دهد.

باهنر با اشاره به اینکه متاسفانه در این فضا یک بحث انحرافی درباره فعالیت نهادهای وابسته به رهبری مثل بنیاد مستضعفین مطرح شد گفت: همه نهادهایی که زیرنظر دفتر رهبری هستند در مجموعه بیش از ۵ درصد از اقتصاد کشور در دستشان نیست و بقیه به دولت اختصاص دارد از این رو یک عده معتقد بودند وضعیت کشور بحرانی است اما رهبری تاکید کردند این شرایط با مدیریت دولت حل شدنی است و باید دولت در جهت ساماندهی آن وارد عمل شود.

وی درباره اینکه چه جریاناتی موضوع عبور از روحانی را مطرح کردن تصریح کرد: یکسری جریانات در ائمه جمعه، فرماندهان و تشکل های سیاسی مباحثی را مطرح کردند به گونه ای که رئیس جمهور اسبق خواهان برکناری روسای قوا بود به گونه ای که وی خودش را منجی عالم بشریت می داند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه برخی از جریانات اصلاح طلب تند نیز عبور از روحانی را مطرح کردند گفت: بعضی از جریانات در مجلس و سایر نهادها نیز معتقدند نباید مسئولیت کارهای روحانی را پذیرفت اما من معتقدم علی رغم اینکه ما مدافع روحانی در زمان انتخابات نبودیم اما در شرایط فعلی بر این باوریم که باید از دولت حمایت شود و دولت نیز باید وارد عمل شود و اگر بنایی برای تغییرات است رئیس جمهور خودش باید آن را انجام دهد.

باهنر اظهار کرد: بعضی ها معتقدند مجلس باید در جهت ایجاد تغییرات و اصلاحات در دولت وارد عمل شود که از منظر بنده این امر جز اختیارات مجلس است و دولت هم از آن تمکین می کند اما سوال اصلی این است که آیا مجلس در این راستا راهبردی دارد یا خیر.

وی تاکید کرد: نهادهای قانونی کشور باید سرکار خود باشند و کسی نباید فکر کند که مجلس یا دولت جدا تشکیل دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رویکرد مجلس در استیضاح برخی از وزرا گفت: بنده بر این باورم که در این مسائل باید یک همراهی بین جریانات مختلف وجود داشته باشد همانطور که شاهد بودیم مقام معظم رهبری با تشکیل جلسه قوا و تبدیل آن به شورای فرماندهی و راهبری اقتصاد ملی شروعی را برای همگرایی آغاز کردن از این رو اتخاذ سیاست فرار به جلو و اعلام برائت از دولت در شرایط امروز کشور نباید سبب کارشکنی شود.

باهنر تصریح کرد: بعضا شنیده شده برخی از مدیران تاکید کردند که مدیران شرایط عادی هستند که روحانی باید در جهت رها کردن آنها وارد عمل شوند از این رو از منظر بنده استیضاح در کشورمان به معنای طلاق است هرچند استیضاح حق مجلس است اما باید یک نقشه راهبردی در این راستا وجود داشته باشد تا سبب ضربه زدن به کشور نشود.

وی درباره صدور حکم اسفندیار رحیم مشایی از سوی دستگاه قضای گفت: بنده خیلی مایل به ورود به این مباحث نیستم به گونه ای که جویای روند دادگاه مشایی نبودم ولی وی در رفتارهای گذشته اش یکسری رفتارهای هنجارشکن داشته است اما اینکه بخواهم درباره حکم وی اطهارنظر کنم به دلیل اینکه به این مسائل اشراف ندارم درباره آن صحبت نمی کنم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    متاسفانه اصرار دولت مردان بر ادامه پیروی از اقتصاد سرمایه داری و نادیده گرفتن اصل عدالت محوری نظام در تنظیم بودجه ی کشور و در نظر نگرفتن اعتدال ضروری در توزیع ثروت بین نیازهای کشور و نیازهای زندگی مردم و فقدان ضابطه مندی و روشمندی علمی شفاف در تصمیم گیریهای بی ثبات اقتصادی در زمینه توزیع ثروت همگی به ناکار آمدی مدیریت کلان کشوری منجر می گردد و بن بستها را در همه ی زمینه ها افزایش می دهد وسوء استفاده از بیرون و درون از وضعیت نابسمان را فراگیر می کند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احمدی نژاد در قلب اکثر مردم جای دارد اگر ایشان برای ریاست جمهوری شایسته نبود ورد صلاحیت کردند پس برای چی در مصلحت نظام به ایشان صندلی دادند و عضو مصلحت نظام شد

    • دو
      0

      ما صبحت از وجب مي كنيم ولي چرا ملت هنوز فكر مي كنند صبحبت رجب مي كنيم . عزيزان . اگر جمهوري اسلامي دقيقاً پياده شود نه يك كلمه پيشوند و نه يك كلمه پسوند . انوقت ما جاي عربستان 15ميليون نفت صادر مي كنيم نه 3 ميليون بشكه . ما ميزبان جام جهاني نه قطر ما اسمان خراش دار نه امارات . ما تيم هاي ارسنال بارسا و... صاحبش بوديم . ما جاي تركيه ما جاي كره جنوبي در صنعت خودرو... ماماما بوديم . ولي يك دولت ضعيف كه فقط چند ريال بهش مي دهند حقوق و يارانه بده الونك مسكن مهر بسازه ووو و ديگر حق نداره و هر كس داحل نماز جمعه به پرچم هاي كشورها به اديان ووو بي احترامي مي كنه يه سرش ايران يه پاش لبنان يه دستش يمن يه انگشتش بحرين يه نوكرش غزه ... فكر مي كنيد ملت هاي دنيا به كار مسئولين چه مي گن . ما بجاي توسعه رفتيم اتم بازي. باش تا دولتت بدمد هنوز دلار 50هزار توماني سكه 50ميليوني نديديم جانم

  • معرفت
    0

    احمدینژاد منجی.نان مردم بود بدبختهایی مثل تو که انگلی هستید وبودید که هنوز چشمتون تو سفره.انقلابه وصداتون هم.انکر الاصوات.دین که ندارید اقلا ازاده باشید .با خراب کردن دیگران خودتدنو مطرح نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد منجی مستضعفان بودولی شماچی؟

  • احمدی نژاد عشقه
    0

    محمود احمدی نژادتا همیشه تاریخ زنده است؛ خداپدرشو بیامرزه؛همین چندرغازیارانه و مسکن مهروروستایی وخدمات کشاورزی وجاده ای وترافیک وعمرانی وصنعتی کشورازتلاشهای این مردبزرگ به یادگاری مانده است

  • علی حق است
    0

    کجا این حرف شما را احمدی نژاد فرمودند ؟ دوروغ کناف نیست ! هست ؟ حداقل خجالت از روح برادر شهیدم کنید . برا پست و مقام دوروغ مگو

  • ناشناس
    0

    پاسخ به نظر منسوب به صاحب تخلص « دو » --- تو راست می گویی!!! ولی راست گویی تو در جمله ی ناگفته ی « فروختن انقلاب و اصول حیات بخش نظام اسلامی و نابود کردن دین خدا و مذهب راستین ستم ستیز اهل بیت و زیر پا گذاشتن خون صدها هزار شهید و به سودا گذاشتن اخلاق و ناموس مردم برای چند روز عیاشی و خوش رقصی به سود آمریکا و غرب » خلاصه می گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها