در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

افشای پشت پرده ماجرای زائرین عراقی در مشهد/ آصفی: مسئولان در اظهارات خود کمی بی دقتی کردند

سفیر اسبق ایران در فرانسه گفت: روشن است که آمریکایی ها و سعودی ها در جهت تخریب روابط ایران و عراق با توطئه چینی به اشکال مختلف وارد عمل شدند.

افشای پشت پرده ماجرای زائرین عراقی در مشهد/ آصفی: مسئولان در اظهارات خود کمی بی دقتی کردند

حمیدرضا آصفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نقشه و دسیسه برخی از کشورها برای تخریب روابط ایران و عراق اظهار کرد: ایران و عراق دوکشور همسایه هستند که دارای اشتراکات و نگرانی های مشترکی هستند از این رو با توجه به گسترش روابط دو کشور بعد از سقوط صدام بسیاری درصدد از بین بردن تعامل دوجانبه این دوکشور هستند.

وی با اشاره به خروج ایران و عراق از زیر بیرق آمریکا تصریح کرد: توطئه ها و دسیسه ها برای از بین بردن روابط ایران و عراق از یکی دو سال پیش آغاز شده به گونه ای که روزنامه الشرق الاوسط وابسته به ارگان سعودی ها اخباری را درباره اقدامات ایرانی ها در عراق در هنگام حضور در این کشور به قصد زیارت مطرح می کند روندی که امروز به شکل دیگر درباره زائرین عراقی در مشهد مطرح شده است.

سفیر اسبق کشورمان در فرانسه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مسئولین دو کشور ایران و عراق در بیان اظهارات خود بی دقتی کردند اظهار کرد: روشن است دو کشوری که از روابط ایران و عراق خوشحال نیستند آمریکا و عربستان هستند به گونه ای شاهد بودیم نماینده آمریکا در عراق مدتی پیش با تک تک نمایندگان پارلمان عراق برای کاهش روابط با ایران جلسه گذاشت اما عراقی ها تودهنی محکمی را به وی زدند.

آصفی تصریح کرد: در آستانه تشکیل دولت عراق هستیم از این رو روشن است که آمریکایی ها نمی خواهند این دولت سریع شکل بگیرد از این رو با مشارکت سعودی ها از هیچ تلاشی برای از بین بردن روابط ایران و عراق دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به همراهی برخی از جریانات بازمانده و البته واسطه به دولت بعث با آمریکا تاکید کرد: در مقطع فعلی قطعا مسئولان دوکشور باید حواسشان به اقداماتی که در جهت تخریب روابط آنها از سوی دشمنان مشترکشان صورت می گیرد باشد از این رو قطعا ایران و عراق نباید در بازی رسانه ای که آمریکا شروع کننده آن است وارد شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجيد
    0

    شما اشتباه مي كنيد هدف شما تعقير نژاد اَيران هستيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها