ذوالقدر در گفت و گو با خبرفوری:

نیروی انتظامی مخالف حضور زنان در استادیوم های ورزشی است/ اعضای فراکسیون زنان هیچ اختلافی با هم ندارند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از مخالفت نیروی انتظامی برای حضور زنان در استادیوم های ورزشی به دلیل تامین امنیت خبر داد.

نیروی انتظامی مخالف حضور زنان در استادیوم های ورزشی است/ اعضای فراکسیون زنان هیچ اختلافی با هم ندارند

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره عملکرد فراکسیون زنان و میزان تعامل نمایندگان زن در موضوعات مختلف اظهار کرد: ما از سال اول رویکرد مشخصی داشتیم و در حال حاضر گزارش عملکرد دوساله فراکسیون زنان برای ارائه به رسانه ها تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در فراکسیون زنان در مجلس دهم توانستیم موضوعاتی چون اصلاح سن ازدواج ، بیمه زنان و وضعیت زنان سرپرست خانوار را طبق برنامه ششم مورد بررسی قرار دادیم و‌ در این راستا حتی توانستیم قوانین بسیار خوبی تصویب کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ۴ نماینده زن در کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۶ اظهار کرد: ما مصوبات خوبی را برای اختصاص بودجه پیرامون زنان در سال ۹۶ تصویب کردیم که در حال حاضر اجرای آنها الزامی است.

ذوالقدر تاکید کرد: طرح هایی چون تشدید مبارزه با اسیدپاشی، اصلاح قانون بازنشستگی و لایحه حمایت از معلولین و‌ هوای پاک از جمله مواردی دیگری است که فراکسیون زنان در بررسی آنها نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه اختلافی بین اعضای فراکسیون زنان وجود ندارد گفت: بعضا نمایندگان زن به دلیل اینکه بیشتر آنها در حوزه شهرستان ها فعالیت دارند عمدتا نمی توانند در جلسات حضور مستمری داشته باشند اما این امر به معنای وجود اختلاف بین اعضای فراکسیون زنان نیست.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجلیل رئیس مجلس از فعالیت های این دوره فراکسیون زنان گفت: در موضوع انتخاب وزیر زن ما تمام تلاش خود را به کار بستیم اما با توجه به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت قادر به انجام این کار نیست از وزرا قول گرفتیم که در پست های معاونتی خود از حضور زنان استفاده کنند که متاسفانه تا به امروز این موضوع خیلی عملیاتی نشده است.

ذوالقدر درباره اینکه چه زمانی مقدمات حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم خواهد شد و‌ فراکسیون زنان در این راستا چه اقدامی انجام داده است گفت: این موضوع هم از دغدغه های فراکسیون زنان بود که تاکید شده بود تا حضور خانواده ها در استادیوم های ورزشی صورت گیرد از این رو در این راستا تمامی اقدامات و رایزنی لازم با وزارت خارجه، وزارت کشور و مراکز پژوهشی حوزه علمیه صورت گرفت و مخالفتی وجود نداشت و تنها مخالفت اساسی با این موضوع از سوی نیروی انتظامی بود.

وی با اشاره به اینکه حضور زنان در مکان های سرپوشیده ورزشی مشکلی ندارد تاکید کرد: باتوجه به فشاری که از سوی فیفا برای حضور خانواده ها در استادیوم های ورزشی صورت گرفته در حال حاضر رئیس جمهور پیگیر این موضوع است اما زمان مشخصی را نمی توان برای حضور زنان در استادیوهای ورزشی اعلام کرد اما پیگیری های لازم از سوی ما در حال انجام است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    شما که می گویید زنان درکشورهای غرب امنیت ندارند و کشور ما مهد ازادی و امنیت است. حال چطور است که نیروی انتظامی را سپر بلای خود کردید تا او نقش پلیس بد را بازی کند و شما و دیگر صحنه گردانندگان موضوع پشت پلیس مخفی شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها