در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راهکارهای مناسب اجتماعی شدن کودکان چیست؟

یک روانشناس گفت: کودکان زمانی می‌توانند با اطرافیان خود رابطه خوب و موثری برقرار کنند که والدین آن‌ها نیز در این زمینه موفق باشند.

راهکارهای مناسب اجتماعی شدن کودکان چیست؟

برای اینکه کودک بتواند رابطه اجتماعی برقرار کند چه باید کرد؟

سمیه بابایی روانشناس و روان درمانگر اظهار داشت: برقراری روابط خوب و موثر توسط کودک با دوستان و اطرافیان مستلزم آن است که او ذات در آمیختن با دیگری را یاد بگیرد و آن را درونی کند، یعنی اینکه او باید بداند چگونه با اطرافیان خود دوست شود و چطور می‌تواند چیزهایی را با دیگران و دوستان خود سهیم شود.

وی در ادامه افزود: کودک به هنگام برقراری ارتباط نیاز دارد که بداند چگونه باید از خود محافظت کند و اجازه ندهد که دیگران از روابط او سوء استفاده کنند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر این موارد را کودک از سنین پایین یاد گیرد، می‌توان گفت کودک توانسته از سنین کودکی رابطه خوب و موثری با دیگران برقرار کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای رفتن به مهدکودک/ نقش مهدکودک‌ها در رشد اجتماعی کودکان

بابایی وظیفه یادگیری نحوه برقرار کردن ارتباط در کودک را بر عهده والدین و مهد کودک‌ها دانست و گفت: کودکان از سنین کودکی دوست شدن با یکدیگر را می‌آموزند و این چیزی است که پدر و مادر در محیط خانواده و مربیان در مهد کودک باید آن را آموزش دهند.

این روانشناس توصیه کرد: کودک از پدر و مادر خود الگو می‌گیرد، یعنی اگر پدر و مادر اجتماعی باشند، در اغلب موارد کودک نیز اجتماعی شدن را یاد می‌گیرد، بنابراین عمده ترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند، این است که اجتماعی شدن را اول از خود آغاز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها