خبرفوری گزارش می‌دهد:

سرویس مدارس دانش ‌آموزان تهرانی چه تغییری می‌کند؟

همزمان با شروع مدارس شهر تهران دغدغه سرویس مدارس برای اولیای دانش آموزان جدی شده است.

سرویس مدارس دانش ‌آموزان تهرانی چه تغییری می‌کند؟

سرویس مدارس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. کسانی که گاه به ناچار فرزند خود را در مدرسه‌ای دور از محل زندگی خود ثبت نام می‌کنند و بدین ترتیب مجبور می‌شوند تا دوری مسیر را با گرفتن سرویس جبران کنند. ساماندهی به سرویس‌های مدارس اما به عهده شورای شهر است.

امسال هم شورای شهر تهران در جلسات علنی خود به این مهم پرداخت و اقدامات تازه‌ای در راستای رفاه دانش آموزان انجام داد.

سرویس مدارس معلولین

سالیان سال سرویس مدارس معلولین رایگان بود. امسال اما قرار بور که سرویس مدارس معلولین دیگر رایگان نباشد و از آن‌ها هزینه‌ای برای ایاب و ذهاب گرفته شود. استدلال هم این بود که نباید تفاوتی میان معلولین و سایر دانش آموزان وجود داشته باشد. اقدامی که البته شورای شهر تهران به آن رای نداد و سرویس مدارس معلولین رایگان ماند.

یک مراقب در سرویس

اتفاق تازه بعدی اما حضور یک مراقب که مسلط به اقدامات امدادی و البته پزشکی باشد در سرویس مدارس بود. این یکی از تبصره‌های تازه طرح سرویس مدارس محسوب می‌شد که بسیاری در وهله اول و پس از شنیدن با آن مخالفت کردند و به نظرشان اقدامی لاکچری برای سرویس مدارس محسوب می‌شود. بعد از اندکی جستوجو در فضای اینترنت البته مطلع شدیم که در مدارس کشور کانادا و در ایالت انتاریو در سرویس مدارس یک فردی که نام مراقب و همیار وجود دارد که وظیفه او داشتن مهارت پرستاری است که بتواند به کودکان و نوجوانان در مواقع بحرانی یاری برساند.

این درحالیست که حالا اعضای شورای شهر هم در تلاش هستند تا چنین امکانی را در سرویس‌های مدارس فراهم کنند تا دانش آموزان در امنیت بیشتری باشند.

البته این طرح بدون هزینه هم نخواهد بود و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نظیر احمد مسجد جامعی آن را یک اقدام لاکچری برای فرزندان می‌دانند که هزینه زیادی برای اولیای دانش آموزان خواهد داشت.

مراقب زن باشد یا مرد؟

در جلسات علنی که این طرح در حال بررسی بود رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران٬ دکتر ناهید خداکرمی معتقد بود که یک زن باید وظیفه مراقب بودن را در سرویس مدارس دانش آموزان عهده دار شود. پیشنهادی که البته با مخالفت تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر مواجه شد. استدلال خداکرمی اما این بود که زنان حس مسوولیت پذیری بهتری دارند و بهتر می‌توانند مراقبت از دانش آموزان را عهده دار باشند.

بعد از بررسی‌های متعدد و البته امتداد جلسات باید دید در آینده هرکدام از این طرح‌ها تا چه میزان موفقیت پذیر خواهند بود و می‌توان به آن‌ها اعتنا کرد.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها