مرگ در کمین مسافران محورترانزیتی و گردشگری خرم‌آباد - پل‌دختر

پل‌دختر یکی از مشهورترین و معروف‌ترین محورهای استان است که تصادفات آن همواره دلخراش است و هفته‌ای نیست که خبر کشته و مصدوم شدن تعدادی از هم‌وطنان در این جاده منتشر نشود.

مرگ در کمین مسافران محورترانزیتی و گردشگری خرم‌آباد - پل‌دختر

بر اساس آمارها در استان، محور گردشگری و ترانزیتی خرم‌آباد- پل‌دختر یکی از محورهای است که بیش‌ترین تصادفات و تلفات جاده‌ای را داشته و متاسفانه منجر به نافرجامی سفر بسیاری از هم‌وطنان شده است.

به دلیل کوهستانی بودن منطقه و عبور جاده از میان پیچ‌های پرخطر و پرتگاه‌های متعدد تاکنون سفر مسافران زیادی را نیمه‌تمام گذاشته است و به دلیل بالا بودن نرخ عوارض آزادراه، ترافیک محور خرم‌آباد_پل‌دختر روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند اما این محور همان محور است و پیچ‌های پی‌درپی، عرض کم، نداشتن شانه راه مناسب، وجود پرتگاه‌های متعدد و ... سبب رخ دادن حوادث ناگوار در آن محور می‌شود.

در این باره سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، گفت: از گذشته دور دولت‌ها باید نسبت به چهار خطه کردن مسیر پلدختر خرم‌آباد اقدام می‌کردند.

وی افزود: از ابتدای دوره نمایندگی‌ام تلاش کردیم و با وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری استان صحبت شد و کارهایی انجام شده هرچند راضی نیستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر چهارخطه 10 تا 15 کیلومتر از مسیر تا در حال انجام است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس ‌عنوان کرد: این مسیر اصلی است، بخشی از استان ایلام و بخشی از شهرستان‌های هم‌جوار و بخش عمده‌ای از جاده قدیم است که با توجه به افزایش قیمت عوارض آزادراه مردم تمایل به تردد از جاده قدیم دارند و نیاز است تدابیری برای آن اندیشیده شود.

کاظمی گفت: با توجه به تلفات جاده‌ای و ایمن نبودن جاده قدیم انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان چارخطه کردن این مسیر را با شتاب بیشتری انجام و در اولویت اول کار خود قرار دهند.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها