خبرفوری گزارش می دهد؛

پاسخ روحانی به پیشنهاد مذاکره آمریکا چه باشد؟/ هاشمی: مخاطب ما ترامپ نیست/نقوی حسینی: آمریکایی ها سابقه خوبی در تعامل با ایران ندارند

حضور حسن روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و امکان پیشنهاد مذاکره مستقیم ترامپ به ایران این روزها به خبر اول بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شده است.

پاسخ روحانی به پیشنهاد مذاکره آمریکا چه باشد؟/ هاشمی: مخاطب ما ترامپ نیست/نقوی حسینی: آمریکایی ها سابقه خوبی در تعامل با ایران ندارند

فاطمه علی اصغری-سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی روزهای آینده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می شود اما آنچه در این میان آنچه بیش از بیش توجه کارشناسان و رسانه های خارجی را به این سفر جلب کرده است توجه به این امر بوده است که آیا در جریان این سفر ترامپ که بارها درباره مذاکره با ایران به صورت جداگانه سخن گفته است در جریان این سفر پای میز مذاکره با روحانی می نشیند یا اصلا روحانی دعوت وی را با توجه به لغو یکطرفه برجام از سوی آمریکا قبول خواهد کرد یا خیر؟

اما بدون شک آنچه در این مقطع مهم و حساس است قطعا توجه به این نکته بوده است که سفر این بار روحانی به نیویورک از نگاه هیچ کشور و‌ حتی مقام مسئولی بدون توجه نخواهد بود و شاید همه دنبال اتفاقی خاص در نیویورک باشند.

*محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره سفر روحانی به نیویورک اظهار کرد: قطعا سفر رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که وی در راستای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در طی یکسال اخیر اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در شورای امنیت جلسه ای با محوریت ایران با حضور ترامپ برگزار شود که مباحثی نیز در این راستا در کشورمان پیرامون حضور روحانی در این نشست مطرح بود اما از منظر من روحانی باید در این نشست حضور داشته باشد چرا که مخاطب ما در جهان ترامپ نیست بلکه ما قصد بیان نظراتمان را در سطح جهانی داریم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ترامپ در طی حضور در سازمان ملل امنیت منطقه و حتی جهان را به خطر انداخته از این رو قطعا باید در مقابله با این رویکرد اقدامی صورت گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر ترامپ پیشنهاد مذاکره با ایران را در جریان سفر روحانی به نیویورک مطرح کند از منظر بنده چون این شخصیت قابل اعتماد نیست قطعا نشستن پای میز مذاکره با وی هم درست نیست.

وی با اشاره به اینکه ترامپ یک شومن واقعی است تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا برحسب شخصیتی که دارد به تعهدات بین المللی پایبند نیست از این رو بدون شک نشستن پای میز مذاکره با چنین فردی قطعا اطمینان خاطر لازم را ندارد.

*حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی برای مذاکره میان ایران و آمریکا وجود ندارد تاکید کرد: آنچه این روزها در جریان سفر روحانی به نیویورک از سوی ترامپ و مقامات آمریکایی در راستای امکان مذاکره میان ایران و آمریکا مطرح می شود تنها یک بازی است که همه ساله مقامات آمریکایی در جریان سفر روسای جمهور ایران به آمریکا مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: ایران هیچگاه خواهان مذاکره با آمریکا نبوده و نخواهد بود از این رو اخباری که هر از چندگاهی در این راستا از سوی رسانه ها و مقامات آمریکایی مطرح می شود هیچ پایه و اساسی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ما تجربه توافق برجام و خروج یکباره آمریکا از این معاهده بین المللی کافی بود چرا که به درستی متوجه شدیم که مقامات آمریکایی هیچ وقت در ماجرای ایران قابل اعتماد نخواهند بود.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در طی عمر چهل ساله انقلاب ایران هیچگاه مواضع روشنی در قبال ایران نداشتند از این رو قطعا هیچ زمینه و بستری برای مردم و مقامات ایران در جهت مذاکره و برقراری گفت و گو با این کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آنچه هم این روزها ترامپ در راستای مذاکره با روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می کند تنها یک شو و نمایش تبلیغاتی برای ترمیم چهره و وجه بین المللی آمریکا است و در پس آن هیچ رویکرد دیگری وجود ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    هیچ مسئولی در ج.ا.ا در زمینه ی هرگونه تعامل با مسئولان دولت آمریکا بدون مجوز صریح و علنی ولی فقیه که رهبر معظم انقلاب است حق تک روی یا اجتهاد شخصی یا گروهی را نباید داشته باشد.

  • Bijan. abdolahi
    0

    سلام.امریکایها.خصوصا شخص ترامپ بازیگر نقش هست قدیم یکبازی بنام چال چاله پول خردهارامیریخت بسمت چاله اگردستشراست بودیاهمه پولها توی چاله بودیاچندتایی.بعدیکی از پولهاراانتخاب میکردندبرای زدن اگر درست میزد تمام پولها براین زننده بود.ترامپ این چیین هست..بیفایده هست

  • علی اسلامی
    0

    اینم یه بازیه دیگست تا اذهان مردمو از مشکلات داخلی منحرف کنن، گرونیو درست کنید بعد برید با هرکی خواستید پسر خاله بشید

  • حسین جنگی
    0

    توبه گرگ مرگ هست ...مومن از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه ....آزموده را آزمودن خطاست فکر کنم اینا کافیه چه مذاکره ای انریکا الی ابد با ما مشکل داره چون تا تسلیم اونا نشیم عین اونا بی دین نشیم دست بردار نیستن مگه امام حسین با کسی کاری داشت امام حسین گفت با من کاری نداشته باشید منم با شما کاری ندارم میرم یه جایی که شما نباشید ولی مخالف بود ولی دیدین امام حسین را سربریدن امریکا همان معاویه ابوسفیان هاست مطمن باشید

  • علیرضا حیدری
    0

    این موضوع فقط از لحاظ سیگنال مثبت یا منفی که به بازار های اقتصادی از قبیل قیمت دلار، طلا و بورس که به صورت مستقیم می دهد حائز اهمیت است اهمیت خاص دیگری برای مردم ندارد خسته شدند از این همه سیاسی بازی که تمام زندگی مردم را نابود کرد...

  • فلانی
    0

    اتفاقات اخیر اقتصادی همه سیاسی کاری بود تا مقدمات مذاکره با آمریکا مهیا شود

    نظرات شما -
    • حیدری
      0

      سلام بنظرمن مذاکره ضررنداره برن ببینن حرف اشون چیه اگه دیدن به ضررمنافع ملی است توافق نکن

  • ناشناس
    0

    به خاطر منافع مردش باید مذاکر کند

  • کریم
    0

    چه جوری این آمریکایی ها روشون میشه دوباره از مذاکره حرف بزنن؟! اونایی که طرفدار مذاکره مجدد هستن با چه منطقی این حرف را میزنن؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها