فردا مسافرم؛ روایت داستانی عاشقانه پس از واقعه کربلا

کتاب «فردا مسافرم» اثر نویسنده جوان معاصر مریم راهی، داستانی عاشقانه را در دل روزهای پر مصیبت پس از واقعه عاشورا روایت می کند.

فردا مسافرم؛ روایت داستانی عاشقانه پس از واقعه کربلا

کتاب «فردا مسافرم» حکایت قصه ای است که در آن دختری عاشق پیشه از اهالی کوفه که پدرش روزگاری سفیر امام علی (ع) بوده برای جنگ با دشمنان امام حسین (ع) از کوفه خارج شده است و چند روز پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حیرت از آنچه دیده قادر به صحبت نیست و در همین حین کاروان اسرای اهل بیت نیز به شهر وارد می شود و دختر به دیدار آنان می‌شتابد.
داستان اما در این اندازه خلاصه نمی‌شود. بخش‌های قابل توجهی از متن داستان روایتی از زندگی برخی از شخصیت‌های خاندان نبوی است. نویسنده در فصولی از رمانش با بازگشت به گذشته و روایت سرگذشت تاریخی برخی از چهره‌های خاندان نبوی سعی دارد تا برخی از خصوصیات آنها را که از ازل در درونشان نشسته را به قلم و کلمه بکشاند.
«فردا مسافرم» رمانی عاشقانه استکه سه لایه از عشق را برای مخاطب خود معرفی می‌کند. عشق قهرمان داستان به پسری کوفی که از امضا کنندگان نامه دعوت حسین‌بن علی(ع) به کوفه است، عشقی که اسرا و خانواده شهدای عاشورا به خاندان خود ابراز می‌کنند که بسیار سوزنده و در عین حال شیرین است و عشقی که فرزندان و پدران خاندان اهل بیت(ع) نسبت به آنها ابراز می‌داشته‌اند.
«فردا مسافرم» در 251 صفحه تالیف و توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.
این کتاب شایسته تقدیر در رشته ادبیات داستانی گروه ادبیات دومین جایزه دعبل کتاب سال عاشورا شناخته شد.
مریم راهی نویسنده کتاب متولد 1359 داستان‌نویس و کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی است. «دو چشم بر آسمان»، «برپا» و «یوما» از گزیده آثار این نویسنده جوان است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها