برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در روستای خالخیل چهاردانگه ساری + تصاویر

مراسم تعزیه‌خوانی همه‌ساله به رسم کهن همراه با اطعام‌دهی در روزهای تاسوعا و عاشورا در منطقه شویلاشت که شامل روستاهای خالخیل، کرسام، الیرد و سرخ‌ولیک از توابع بخش چهاردانگه ساری می‌شود، برگزار شد.

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در روستای خالخیل چهاردانگه ساری + تصاویر

مراسم سنتی تعزیه‌خوانی یا شبیه‌خوانی همه ساله در روزهای عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای مازندران برگزار می‌شود که علاقه‌مندان بی‌شماری دارد.

مراسم تعزیه‌خوانی همه‌ساله به رسم کهن همراه با اطعام‌دهی در روزهای تاسوعا و عاشورا در منطقه شویلاشت که شامل روستاهای خالخیل، کرسام، الیرد و سرخ‌ولیک از توابع بخش چهاردانگه ساری می‌شود برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری در منطقه شویلاشت شامل دسته‌روی، سینه‌زنی و تعزیه‌خوانی می‌باشد که در چهار روز متوالی از هفتم تا دهم محرم همراه با اطعام‌دهی برگزار می‌شود و عزاداران در این روستاها در منازل خود میزبان عزاداران حسینی از نقاط مختلف استان هستند.

مراسم تعزیه‌خوانی همراه با اطعام‌دهی در روز هفتم محرم در روستای سرخ‌ولیک، روز هشتم محرم در روستای الیرد، روز نهم تاسوعای حسینی در روستای خالخیل و روز دهم عاشورای حسینی در روستای کرسام برگزار می‌شود که خیل عظیم عزاداران در این مراسم حضور می‌یابند.

از جاذبه‌های برگزاری تعزیه در این روستاها می‌توان به اشعار حزن و اندوه در توصیف واقعه کربلا که در وصف امام حسین(ع) و یاران باوفایش جاری می‌شود اشاره کرد.

در روز نهم محرم یا تاسوعای حسینی تعزیه‌ی شهادت قمر ماه‌بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اجرا می‌شود و در روز دهم محرم عاشورای حسینی تعزیه شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) خوانده می‌شود.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها