حضور ۲۵ هزار و ۶۴ فرهنگی جانباز در دستگاه تعلیم و تربیت

تعداد جانبازان فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش، ۲۵ هزار ۶۴ نفر است که شامل ۲۷۰ جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، ۹۹۹ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۷۸۵۳ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۱۵ هزار و ۹۴۲ جانباز تا ۲۵ درصد است

حضور ۲۵ هزار و ۶۴ فرهنگی جانباز در دستگاه تعلیم و تربیت

وزارت آموزش و پرورش مزین به نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز است؛ انسان‌هایی که از خود گذشته تا کلاس‌های درس نسل آینده برپا باشد و ایران اسلامی سربلند بایسند.

این وزارتخانه مزین به نام ۴۹۷۶ شهید فرهنگی شامل ۴۸۴۶ مرد و ۱۳۰ شهیده زن، ۶۸۰ شهید تربیت معلم و ۳۵ هزار و ۸۱۴ شهید دانش‌آموز شامل ۳۳ هزار و ۸۷۲ شهید پسر و ۱۹۴۲ شهیده دختر است.

تعداد جانبازان فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش ۲۵ هزار ۶۴ نفر است که شامل ۲۷۰ جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، ۹۹۹ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۷۸۵۳ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۱۵ هزار و ۹۴۲ جانباز تا ۲۵ درصد است ضمن اینکه ۴۳۹۶ آزاده و ۵۲ هزار و ۳۰۶ رزمنده در این وزارتخانه حضور دارند.

تعداد کل جامعه ایثارگری شاغل در وزارت آموزش و پرورش شامل ۱۱۹ هزار و ۱۵۵ نفر است که تعداد ۳۴۷۳ همسر مراقب جانباز، ۱۶۰۲ همسر شهید، ۱۵ هزار و ۲۸۴ فرزند شهید، ۲۵۲ پدر شهید، ۱۶۳ مادر شهید، ۷۶۱۴ برادر شهید و ۹۰۰۱ خواهش شهید در این وزارتخانه به فعالیت مشغولند.

۲۹۲ مدرسه ایثارگران در کشور فعالیت می‌کند که تعداد ۴۰ هزار و ۱۶۲ دانش‌آموز در این مدارس به تحصیل می‌پردازند؛ تعداد مدارس شاهد نیز ۱۳۵۰ مدرسه است که حدود ۳۸۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها