نماهنگ «کلاس تاریخ» تولید شد/ پخش از شبکه‌های تلویزیون

«کلاس تاریخ» عنوان تازه ترین نماهنگ تولیدی مرکز موسیقی «مأوا» وابسته به سازمان اوج است که همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) پخش خواهد شد.

نماهنگ «کلاس تاریخ» تولید شد/ پخش از شبکه‌های تلویزیون

امیر تیموری نویسنده و کارگردان نماهنگ «کلاس تاریخ» درباره جزییات تازه ترین اثر تولیدشده مرکز «مأوا» گفت: ایده شکل گیری نماهنگ «کلاس تاریخ» از قطعه موسیقایی «فانوس شب» با شعری از روح الله عیوضی، موسیقی احسان جوادی اجراشده توسط گروه سرود «نسیم رحمت» شکل گرفت و وقتی ساخت نماهنگ این قطعه کرال از سوی مرکز موسیقی «مأوا» به من پیشنهاد شد، تلاش کردم برای آن، داستان طراحی کنم.

وی ادامه داد: داستان این کلیپ در مدرسه ای می گذرد که بچه های کلاس تاریخ با همراهی معلم از انبار مدرسه صندوقی از لباس های مربوط به اجرای تعزیه را پیدا می کنند. این اتفاق باعث می شود که آنها تصمیم بگیرند مجلس تعزیه ای را در مدرسه اجرا کنند و درنهایت از خانواده ها و بزرگترها دعوت می شود تا در مراسم حضور داشته باشند. در همین اثنا خرده روایت هایی نیز در داستان خلق می شود که کلیت نماهنگ را تشکیل می دهد.

این کارگردان تاکید دارد که از نشانه های همیشگی کلیپ های مناسبتی فاصله گرفته است و در این باره گفت: به عنوان نمونه یکی از بازیگران کلیپ، فرزند شهید است که حضورش در فضای داستان تفاوتی با دیگران ندارد، اما معرفی او به گونه ای دیگر برای مخاطب انجام شود که تکراری نباشد، به عبارتی مخاطب در جایگاهی با این فرزند شهید روبه رو می شود که فکر می کنم جایگاه متفاوتی است.

نماهنگ «کلاس تاریخ» تولید شد/ پخش از شبکه‌های تلویزیون

تیموری در پایان بیان کرد: تمامی مراحل مربوط به تولید اثر در یک مدرسه انجام گرفته و سعی ما بر این بوده که تصاویری بگیریم که مخاطب آنها را در یک کلیپ استاندارد می بینند. ما گرچه زمان کمی برای فیلمبرداری داشتیم اما در مجموع از فضای طراحی و تولید کار رضایت دارم و امیدوارم مخاطبان نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

نماهنگ «کلاس تاریخ» به تهیه کنندگی مرکز موسیقی «مأوا» ،مجری طرح موسسه «مصیر» با مدیریت صادق حسینی، نویسندگی و کارگردانی امیر تیموری، رضا دیدار مدیر فیلمبرداری، مهدی مقدم مشاور هنری و تدوین و امیرمهدی صادقی مدیرتولید و برنامه ریزی همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) از شبکه های سوم سیما، نسیم و چند شبکه دیگر پخش خواهد شد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها