رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان؛

کاویانی نژاد طلایی شد/پایان کار نمایندگان ایران با 4 مدال طلا و 2 برنز

امین کاویانی نژاد به مدال طلای وزن 72 کیلو گرم رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان رسید.

کاویانی نژاد طلایی شد/پایان کار نمایندگان ایران با 4 مدال طلا و 2 برنز

رقابت های رده بندی و فینال پنج وزن دوم کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان امشب (چهارشنبه) در شهر ترناوا اسلواکی برگزار شد که امین کاویانی نژاد نماینده وزن 72 کیلوگرم کشورمان به مدال طلا و علی رضا نجاتی و یوسف حسینوند به مدال برنز اوزان 60 و 67 کیلوگرم رسیدند.

بر همین اساس و در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید وی در دور سوم مقابل آندرج گاینس از آلمان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله در حالی که با نتیجه 4 بر 4 و با ضربه فنی مقابل ویجی از هند شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.وی با شکست ایهور کوروچکین از اوکراین به مدال برنز رسید.

در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. حسینوند در این گروه ابتدا مری بکینوف از قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و در کشتی بعد با نتیجه 5 بر صفر از سد یون هو هان از کره جنوبی گذشت تا برای کسب مدال برنز به مصاف سید السید از مصر برود.حسینوند در دیدار رده بندی حریف مصری را از پیش رو برداشت و روی سکوی سوم ایستاد.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 8 بر صفر علی جان حسین اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در کشتی سوم مقابل آنتونی ساندرز از آلمان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.کاویانی نژاد در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت. وی در دیدار پایانی نیکولوز تچیکایدزه از گرجستان را شکست داد و برای دومین سال متوالی به مدال طلای جوانان جهان رسید.

تیم ایران در پنج وزن نخست این رقابت ها توسط پویا ناصر پور، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 55، 87 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها