شور حسینی همدان را فرا گرفت؛ شکوه عزاداری مردم همدان در تاسوعای حسینی

همزمان با روز تاسوعا، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت‌های عزاداری همدان برگزار شدو شور حسینی همه جا را فرا گرفت.

شور حسینی همدان را فرا گرفت؛ شکوه عزاداری مردم همدان در تاسوعای حسینی

همزمان با فرا رسیدن تاسوعا حسینی مردم ولایت‌مدار همدان همانند دیگر نقاط کشور به خیابان‌ها آمده و در ماتم قمر منیر بنی هاشم، سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) به عزاداری پرداختند.

دسته‌های عزاداری به سبک سقایی که نشان از قدمت و اصالت عزاداری در دارالمومنین همدان دارد با نوحه‌سرایی حزین، صحنه‌هایی غمبار از شهادت علمدار کربلا را درکوچه‌ها و خیابان‌های دارالمجاهدین همدان به تصویر کشیدند.

حضور پر شور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) سپری کرده‌اند در قالب دسته‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین (ع) حرارتی در قلوب شیعیان است.

مردم شهیدپرور همدان برای شرکت در تجمع عزاداران حسینی همانند سال‌های گذشته پای پیاده خود را به خیابان‌های اصلی شهر همدان رساندند تا همنوا با هم، مرثیه قدیمی" ای اهل حرم میر و علمدار نیامد/ سقای حسین سید و سالار نیامد" را بخوانند و با اشک‌های خود مرهمی بر جراحات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشند.

حضور شیرخوارگان و کودکان که مشتاقانه پرچم‌های سبز، سرخ و مشکی را به دست گرفته و یا با زدن طبل و سنج در پی نشان دادن ارادت خود به سرور و سالارشهیدان بودند بیش از هرچیز دیگری خودنمایی می‌کرد.

جوانان نیز با به راه انداختن دسته‌های سینه زنی، زنجیرزنی و مداحی در کنار پیرغلامان حسینی رونق دیگری به هیئت‌های عزدارای بخشیده بودند و نشان دادند همچون جوانان عاشورایی 8سال دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه سرور و سالار شهیدان هستند.

امروز شیر مردان و شیرزنان خطه الوند با تجمع بر پرپایی مراسم تاسوعای حسینی بار دیگر ندای "یا لیتنا کنا معک" را فریاد زدند و از علمدار کربلا برای پیمودن مسیر سرخ حسینی استمداد طلبیدند.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها