با این چند گیاه دارویی کنترل تپش قلب خود را به دست بگیرید

گل گاو زبان از قدیم الایام برای آرامش اعصاب استفاده می شده و این آرامش، موجب تنظیم ضربان قلب می شود. گل گاوزبان علفی پرطرفدار است که هم برای بیماری‌ های مغزی و هم برای بیماری‌های قلبی معجزه می کند

با این چند گیاه دارویی کنترل تپش قلب خود را به دست بگیرید

تپش قلب را هر فردی در شرایط خاصی از زندگی تجربه کرده است، اما در بعضی از افراد، به یک مشکل همیشگی تبدیل شده است. قلب به صورت عادی بین 60 تا 100 بار در دقیقه می زند.

اگر ضربان قلب به کمتر از 60 یا بیشتر از 100 برسد، به آن تپش قلب می گویند. گیاهان دارویی بسیاری وجود دارند که می توان به کمک آنها تپش قلب را کنترل کرد. در ادامه با این گیاهان دارویی آشنا می شویم.

گل گاوزبان

گل گاو زبان از قدیم الایام برای آرامش اعصاب استفاده می شده و این آرامش، موجب تنظیم ضربان قلب می شود. گل گاوزبان علفی پرطرفدار است که هم برای بیماری‌ های مغزی و هم برای بیماری‌های قلبی معجزه می کند.

گل گاو زبان ایرانی یکی از معروف‌ترین گیاهان جهان است. از فواید این گیاه می توان به شادی‌آوری، رقیق‌کنندگی خون، تقویت قلب، درمان اضطراب و دلهره، درمان افسردگی و در نهایت کاهش فشارخون و تپش قلب اشاره کرد.

به لیمو

به‌ لیمو برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. از خواص به لیمو می توان به خاصیت آرام‌ بخشی، ضد تشنج بودن، ادرارآور بودن، درمان سرگیجه و تپش قلب اشاره کرد.

اسطوخودوس

اسطوخودوسیکی از داروهای گیاهی است که به درمان گیاهی تپش قلب کمک می کند. قسمت مورد استفاده گیاه اسطوخودوس، گل‌ها و سرشاخه‌های گلدار آن است. اسطوخودوس بوی خوبی دارد. ولی طعم آن کمی تلخ است. طبع این گیاه، گرم و خشک است و به درمان تپش قلب کمک می کند.

کندر

کندری که در عطاری ها وجود دارد، صمغ گیاه کندر است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. جالب است بدانید که از کندر به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور استفاده می شود. متخصصان طب سنتی اعلام کرده اند که مصرف کندر به درمان تپش قلب و تنظیم ضربان قلب کمک می کند. همچنین کندر برای باهوش شدن مفید است و به مادران باردار توصیه می شود با مشورت پزشک در دوران بارداری آن را بجوند.

بهارنارنج

بهارنارنج استرس و اضطراب را کاهش می دهد و در درمان تپش قلب تأثیرگذار است. همچنین برای درمان کم‌ خونی یا بی خوابی می توانید از آن بنوشید.

بادرنجبویه

بادرنجبویه برای سلامتی ما فواید زیادی دارد و در کنار آن، به تقویت قلب و انبساط روح کمک می کند. بادرنجبویه یک داروی ضد افسردگی است و مثل یک داروی مسکن روی دستگاه عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و آرام‌بخش است. از بادرنجبویه به روش های مختلف مثل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌ شود. طبیعت آن هم گرم و خشک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها