سفر وزیر دفاع انگلیس به دونباس

دفتر مطبوعاتی عملیات نیروهای مشترک اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، وزیر دفاع انگلیس از منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین بازدید کرده و اوضاع آنجا را مورد بررسی قرار داده است.

سفر وزیر دفاع انگلیس به دونباس

براساس این بیانیه گوین ویلیامسون،‌ وزیر دفاع انگلیس با سرهی نایف، فرمانده عملیات نیروهای مشترک اوکراین در شهر کراماتورسک، محل قرارگیری مقر اداره نظامی-غیرنظامی دونتسک دیدار کرد. نایف تازه‌ترین تحولات در دونباس و نیز تدابیری برای برقراری ثبات را به اطلاع او رساند.

این دو مقام همچنین درباره شماری از ابتکارات بشردوستانه با هدف ترمیم زیرساخت حیاتی در دونباس بحث و تبادل نظر کردند. براساس این بیانیه، ویلیامسون بابت سفر به دونباس از ویلیامسون قدردانی کرده و تاکید کرد لندن قصد کمک به کی‌یف را دارد.

از سال ۲۰۱۴، دولت اوکراین درگیر جنگ مسلحانه با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در دونباس بوده است و این تنش‌ها ناشی از حرکت این جمهوری‌ها به اعلام استقلال از کی‌یف و عدم پذیرش دولت جدید است که آنها ادعا دارند در کودتایی به قدرت رسیده است. گر چه توافقنامه صلح مینسک برای پایان دادن به این مناقشه در فوریه ۲۰۱۵ امضا شد، اما طرفین متخاصم همچنان آتش بس را نقض می‌کنند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها