کشوری که مردمش با کربن سیاه محاصره شده اند!

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته نشان داد، کربن سیاه یکی از اجزا اصلی ذرات معلق در هوا است که کودکان انگلیسی به طور مداوم آن را تنفس می‌کنند.

کشوری که مردمش با کربن سیاه محاصره شده اند!

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته نشان داد، 60 درصد هوای روزانه‌ای که کودکان انگلیسی تنفس می‌کنند، آلوده است.

یونیسف در تازه‌ترین بیانیه خود هشدار داده است: کودکان انگلیسی در معرض «کربن سیاه » قرار دارند.

تحقیقات متعددی نشان داده است، کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، به میزان قابل توجهی مستعد بیماری‌های قلبی-عروقی و تنفسی هستند.

به گفته محققان، کربن سیاه یکی از اجزا اصلی ذرات معلق در هوا است که فرایندهای طبیعی و برخی از فعالیت‌های انسانی عامل انتشار آن هستند.

همچنین، هر چه فرآیند احتراق کامل‌تر باشد، میزان انتشار کربن سیاه کمتر است و فعالیت‌‌هایی که منجر به احتراق ناقص سوخت‌های فسیلی، سوخت‌های زیستی و زیست توده‌ها می‌شود مثل نحوه کار کردن موتورهای دیزلی، اجاق‌های آشپزی، سوزاندن چوب و آتش‌سوزی جنگل‌ها، موجب انتشار بیشتر این آلاینده می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند:‌ می‌توان با اقدامات کاهش انتشار کربن سیاه در جو، مانع از 640 هزار تا 4.9 میلیون مورد مرگ زودرس سالانه در کره زمین شد.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، بحران آلودگی هوا در کشور انگلیس موجب مرگ سالانه بیش از 40هزار نفر می‌شود.

به گفته محققان، سطح آلودگی در 43 شهر بزرگ انگلیس بسیار زیاد است و محدودیت‌های ایمنی جهانی را نقض می‌کند؛ به همین دلیل ده‌ها میلیون شهروند انگلیسی در معرض بیماری‌‌های قلبی و ریوی قرار دارند.

براساس بررسی صورت گرفته از جانب حزب کارگر انگلیس که چندی پیش منتشر شد، نزدیک به 40 میلیون شهروند انگلیسی در نقاطی زندگی می‌کنند که سطح آلودگی هوای آن بسیار بالا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها