آمار و ارقامی تکان‌دهنده از مرگ و میر بر اثر «اُوردوز» در آمریکا

تحقیقات جدید نشان می‌دهد شمار افرادی که به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در شهر نیویورک جان خود را از دست می‌دهند.

آمار و ارقامی تکان‌دهنده از مرگ و میر بر اثر «اُوردوز» در آمریکا

تحقیقات جدید نشان می‌دهد شمار افرادی که به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در شهر نیویورک جان خود را از دست می‌دهند افزایش داشته و در حال حاضر هر ۶ ساعت یک نفر در این شهر جان خود را بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست می‌دهد.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال می‎نویسد: بر اساس این تحقیقات سال ۲۰۱۷ این روند افزایش داشته و به ۱۴۸۷ مورد رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن ۶۲ مورد بیشتر بوده است.

برای هفتمین سال متوالی شمار افرادی که در شهر نیویورک در پی مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند روند افزایشی داشته و در حال حاضر هر ۶ ساعت یک نفر در این شهر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد.

سال ۲۰۱۷ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۱.۲ نفر جان خود را بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که این آمار در سال پیش از آن ۲۰.۷ نفر و در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۳.۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

مقامات وزارت بهداشت در نیویورک که این تحقیق جدید را انجام داده‌اند می‌گویند که «فنتالین» به عنوان یک داروی بیهوشی و آرام‌بخش ترکیبی قدرتمند عامل بیش از نیمی از این مرگ و میر‌ها است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی نیویورک فنتالین که به طور فزاینده‌ای با مواد مخدری مانند کوکائین ترکیب می‌شود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عمده دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در نیویورک بوده است.

تحقیقات وزارت بهداشت دومین عامل این نوع مرگ و میر در نیویورک را «هرویین» معرفی کرده است.

مقامات بهداشتی نیویورک می‌گویند بیشترین میزان «اُوردوز» در بین سیاه‌پوستان نیویورک روی می‌دهد و در رده سنی ۵۵ تا ۸۴ سال مرگ بر اثر اوردوز افزایشی ۱۶ درصدی داشته است.

دکتر «اوکزیرین باربوت» از مسئولین این تحقیق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای نخستین بار طی دهه اخیر خطر اُوردوز مرگبار در میان سیاه‌پوستان آمریکایی-آفریقایی از این خطر در میان سفیدپوستان بیشتر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها