این لیوان ها سرطان زا هستند! هشدار جدی

ماه محرم است و در تمام خیابان ها نوشیدنی سرد و گرم توزیع می شود. اما این هشدار جدی است. چراکه اگر نوشیدنی گرم باشد، این لیوان ها سرطان زا هستند!

این لیوان ها سرطان زا هستند! هشدار جدی

برای سرو نوشیدنی های گرم به هیچ عنوان از لیوان های یک بار مصرف شفاف استفاده نکنید. چرا که این لیوان ها سرطان زا هستند! در این باره نظر مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو را جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

ظروف یکبار مصرف و سرطان
دکتر حسین رستگار در مورد مصرف ظروف یکبار مصرف اظهار داشت:ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف می باشد و در مراسمات عمومی و عزاداری ها برای نوشیدنی های داغ استفاده می شود در دراز مدت به دلیل مواد مضری که دارند در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ و ... مواد پلیمری از خود آزاد می کنند و باعث بیماری های صعب العلاج و سرطان می شود.

ظروف یکبار مصرف شفاف برای نوشیدنی سرد
وی گفت:استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد یعنی ازظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود.

رستگار در ادامه خاطر نشان کرد: ظروف یکبار مصرف کاغذی و فوم برای مواد غذایی و آشامیدنی مناسب است.

ظروف یکبار مصرف و مایکروویو
وی افزود: مواد غذایی که در رستوران ها استفاده می شود نیز باید در فوم ها باشد و به هیچ وجه ظروف یکبار مصرف را داخل مایکروفر یا مایکروویو برای گرم کردن غذا استفاده نشود.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت:مردم به هیچ وجه نوشیدنی های داغ را در ظروف شفاف استفاده و مصرف نکنند و به جای آن از لیوان های شیشه ای و کاغذی استفاده شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها