«همه‌جا حاضر» نماینده بلغارستان در «اسکار» شد

فیلم «همه‌جا حاضر» برنده جایزه «فیپرِسی» جشنواره بین‌المللی صوفیه به عنوان فیلم منتخب بلغارستان در بخش زبان خارجی اسکار شد.

«همه‌جا حاضر» نماینده بلغارستان در «اسکار» شد

فیلم «همه‌جا حاضر» به کارگردانی «ایلیان جیوِلیکوف» از سوی بلغارستان برای رقابت به بخش فیلم‌های زبان خارجی اسکار فرستاده می‌شود.

فیلم روایت داستان شخصیتی به نام «امیل»، نویسنده و صاحب آژانس آگهی تبلیغاتی است که به تدریج با جاسوسی از خانواده، دوستان و کارکنانش و نصب دوربین‌های جاسوسی مخفی، دچار وسواس می‌شود. چیزی که در ابتدا آن را به عنوان یک سرگرمی و کنجکاوی انجام می‌‌دهد، حالا به فاجعه‌ای تمام‌عیار بدل شده و امیل با سوء استفاده از این عمل نهایتا به این نتیجه و حقیقت نزدیک می‌شود که برخی اسرار باید برملا و رازشان گشوده شود.

فیلم «همه‌جا حاضر» در سال ۲۰۱۷ برنده اصلی فستیوال فیلم «گلدن رُز» (رز طلایی) شد. این فیلم برنده جایزه «بهترین فیلم» و نیز جایزه «ویژه مخاطبین» شد. این فیلم همچنین توانست جایزه «گیلد اِوارد» منتقدین را نیز به دست آورد. «ولیسلاو پاولوف» و «تئودورا دوهونیکووا» نیز جوایزه «بهترین هنرپیشگان نقش اصلی زن و مرد» را به دست آوردند.

این فیلم در سال ۲۰۱۸ هم جایزه «فیپرِسی» جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه را کسب کرد.

بلغارستان از سال ۱۹۷۰ میلادی (۱۳۴۸ شمسی) در اسکار شرکت کرده لیکن تا کنون نتوانسته این جایزه را به دست آورد. در سال ۲۰۰۹ فیلم «دنیا بزرگ است» به کارگردانی «استفان کوماندارِف» توانست به فهرست نهایی نامزدهای اسکار بخش فیلم‌های زبان خارجی راه بیابد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها