مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه آماده حضور زائران اربعین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آمادگی مناسب راه های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه آماده حضور زائران اربعین است

غلامعباس بهرامی نیا ظهر امروز در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی که با حضور معاونان و کارشناسان استان های معین، انجمن های صنفی حمل و نقل و شرکت های حمل و نقل مسافر همراه بود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تأمین ناوگان مورد نیاز و استفاده از کلیه ظرفیت های موجود به منظور جابجایی زائران سیدالشهدا (ع) است که امیدواریم با کمک استان های همجوار، خدمات رسانی و جابجایی زائران را شایسته و به بهترین شکل انجام دهیم.

بهرامی نیا با اشاره به طرح جابجایی سفرهای نوروزی و ارتقای ایمنی سفرها اضافه کرد: علاوه بر سفرهای نوروزی، نحوه خدمات رسانی به زائران حسینی و ستاد ارتحال امام (ره) نیز جزو دغدغه های اصلی است که طی سال های گذشته و با فعالیت های مؤثر و مستمر، این دغدغه ها کاهش و به سمت مرتفع شدن رفته است.

وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی کشور هر ساله ما را مسئول جابجایی مسافر می دانند و تلاش هایمان باید به گونه ای باشد که موارد به بهترین نحو ممکن انجام شود.

بهرامی نیا بیان کرد: هرچند تلاش های خوبی شده که دغدغه ها را کمتر کرده و لازم است این هماهنگی ها با ستاد مرکزی اربعین بیشتر باشد تا خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به مسیرهای منتهی به مرز که از استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام می گذرد، گفت: این مسیرها هر ساله و قبل از پیاده روی عظیم اربعین از طریق خط کشی، لکه گیری، نصب نیوجرسی و نصب، شستشو و پاکسازی علایم به صورت مستمر و دائم مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به فعالیت های مختلف پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در این استان عنوان کرد: در نحوه خدمات رسانی به زائران حسینی در پایانه مرزی شلمچه مشکلی به آن صورت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در پایانه چذابه به علت کمبود نقدینگی در پروژه های عمرانی، طی دو سال گذشته همچنان از لحاظ چهار خطه شدن مسیر تکمیل نشده و انتظار داریم منابع لازم تزریق شود.

بهرامی نیا یادآور شد: از ابتدای مهر ماه پروژه های عمرانی در پایانه ها را تکمیل خواهیم کرد و امیدواریم تا 20 مهرماه به اتمام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سال قبل با همکاری استان های معین طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی را با موفقیت پشت سرگذاشته و امسال نیز با همراهی و همکاری استان های معین، انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل مسافر این فرآیند را به خوبی سپری خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق و هم افزایی، انشاالله از تمامی ظرفیت های موجود استان استفاده و به استقبال اربعین امسال خواهیم رفت.

نماینده دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت های انجام شده و با اشاره به ملی بودن طرح جابجایی مسافران اربعین اظهار کرد: در مقابل اختیاری که از شرکت ها در حیطه عملکردی در امر جابجایی زائران از آنان می گیریم، باید انگیزه و امکانات لازم را به منظور سهولت کار ایجاد کنیم تا خللی در جابجایی زائران سیدالشهدا (ع) ایجاد نشود.

قاسمعلی صادقی تاکید کرد: در مهران، شلمچه و چذابه نرخ نامه های لازم باید به روش های مختلف و قابل اجرا قرار داده شود.

وی ادامه داد: کمیسیون باید تقلیل داده شود تا سرویس های بیشتری به منظور جابجایی زائران حسینی جذب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان های اصفهان، فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان های معین خوزستان در اربعین حسینی امسال معرفی شده اند.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها