نمایش دیدنی چلنجر دیمون ۱۲۰۰ اسب بخار، با تیونینگ هنسی

شرکت تیونینگ هنسی، به تازگی فیلم کوتاهی از شتاب‌گیری دوج چلنجر دیمون با پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ اسب بخار منتشر کرده است.

نمایش دیدنی چلنجر دیمون ۱۲۰۰ اسب بخار، با تیونینگ هنسی

قوی‌ترین مدل دوج در تاریخ این برند خودروسازی، چلنجر دیمون است که پیشرانه‌ی ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد. با این وجود اما شرکت تیونینگ Hennessey Performance، معتقد است که این قدرت کافی نیست و به همین خاطر اقدام به معرفی یک کیت جدید با نام HP-1200 کرده است که با نصب آن روی دوج چلنجر دیمون می‌توان قدرت را تا ۱۲۰۰ اسب بخار افزایش داد. البته هنسی چند وقت پیش از این مدل رونمایی کرد اما تا به حال، کسی صدای پیشرانه‌ی سوپر شارژردار قدرتمند این خودرو را نشنیده بود.

در این ویدئوی یک و نیم دقیقه‌ای شتابگیری این خودرو از سرعت ۱۰۲ تا ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت نشان داده می‌شود که به عددی حدود ۸ ثانیه می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که یک فلوکس واگن گلف استاندارد به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بنابراین باید این دوج چلنجر دیمون را یک هیولای واقعی دانست. هنسی اطلاعات دقیقی از شیوه‌ی افزایش قدرت و گشتاور این خودرو منتشر نکرده است. اما به احتمال زیاد این شتاب‌گیری دیوانه‌وار، ناشی از افزایش بوست سوپرشارژر است. هنسی سیستم اگزوز و هدرز جدیدی روی پیشرانه نصب کرده است. همچنین مانیفولد هوا با نمونه‌ای کارآمدتر که با روش فورجکاری تولید شده است، تعویض شده.

هنسی همچنین در داخل کابین اقدام به نصب یک رول کیج کرده است که امنیت سرنشینان را افزایش می‌دهد. در بخش عقبی نیز یک چتر ترمز نصب شده است که به هنگام مسابقه‌ی درگ راننده می‌تواند از آن برای کاهش سریع سرعت استفاده کند. هنسی این روزها محصولاتی را با قدرت‌های بسیار بالا عرضه می‌کند و چندی پیش اقدام به معرفی یک شورلت کامارو با نام Exorcist کرد که قدرت آن به هزار اسب بخار می‌رسد. این احتمال وجود دارد تا هنسی نسخه‌ی قوی‌تری از Exorcist را روانه‌ی بازار کند تا حتی در سطحی مشابه دوج چلنجر دیمون قرار بگیرد. پس باید منتظر ماند و دید محصول یا محصولات جدید هنسی چه قدر قوی‌تر هستند.

منبع: زومیت

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها