نخست وزیر پیشین قطر: بهترین راه برای حل مشکلات کشورهای عربی با ایران گفت‌وگوی مستقیم است

نخست وزیر پیشین قطر با بیان این‌که «ایران همسایه ماست» گفت: بهترین راه برای حل مشکلات‌ میان ایران و کشورهای عربی گفت‌وگوی مستقیم است.

نخست وزیر پیشین قطر: بهترین راه برای حل مشکلات کشورهای عربی با ایران گفت‌وگوی مستقیم است

حمد بن جاسم آل ثانی،نخست وزیر پیشین قطر در گفت‌وگو با شبکه فرانس 24 در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما خطر ایران در منطقه بیشتر است یا عربستان گفت که در ابتدا طبیعتا عربستان هم‌پیمانان و برادران ما هستند؛ زیرا این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که باید آن را را تقویت کنیم. ایران نیز کشور همسایه ماست و باید با آن روابطی طبیعی داشته باشیم؛ بنابراین بهترین راه این است که بطور مستقیم با ایران گفت‌وگو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها به دنبال جنگ با ایران هستند و آیا این جنگ به نفع کشورهای عربی خواهد بود؟ گفت: دیدگاه آمریکایی‌ها را نمی‌دانم اما منطقه ما اکنون به جنگ و تنش نیاز ندارد و امیدورام که مشکلات میان ایران و آمریکا بطور مسالمت‌آمیز حل شوند.

وی همچنین افزود که امیدوارم شاهد گفت‌وگوی جدی میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باشیم و لازم است که خط قرمزی بکشیم که هیچ طرفی از آن عبور نکند.لازم است که با ایران روایط تجاری خوبی ایجاد کنیم و پل های ارتباطی را بسازیم تا به یک همسایه خوب برای ما تبدیل شود.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها