چطور پنجره های ناخواسته پاپ آپ را ببندیم؟

همه ما در حین وب گردی به سایت هایی بر میخوریم که با کلیک روی آنها سایت های مزاحم دیگری به نام پاپ آپ (Pop-Up) نیز باز می شوند.

چطور پنجره های ناخواسته پاپ آپ را ببندیم؟

گاه تعداد این پنجره های پاپ آپ به میزانی است که تمام مرورگر را اشغال کرده و باعث اذیت کاربر می شود.

این پنجره های ناخواسته ممکن است حاوی تبلیغات نامناسب، پنجره های بازشو و بدافزار باشد که روی سرعت و عملکرد رایانه شما تاثیر بگذارند. یکی از بهترین افزونه های کروم در زمینه جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته ، برنامه Poper Blocker می باشد. تنها کافی است گزینه ADD TO CHROME را انتخاب کنید تا از این به بعد هیچ پیامی برای شما نمایش داده نشود. البته هر بار که یک پنجره پاپ آپ مسدود می شود، در بالای مرورگر کروم پیغامی مبنی بر فعال کردن پاپ آپ در صورت نیاز می بینید. با کمک تغییر تنظیمات در مرورگرهای مختلف و همینطور استفاده از نرم افزارهای مختلف می توان این مشکل را تا حدودی برطرف و پنجره های بازشو را مسدود کرد.

بستن پنجره های بازشو در مرورگر کروم
مرورگر کروم را در رایانه خود باز کنید.
روی سه نقطه ی بالا سمت راست کلیک کرده و سپس Setting را انتخاب کنید.
گزینه Advanced را کلیک کنید.
در بخش «Privacy and security»، روی تنظیمات محتوا گشته وsetting Content را بیابید.
روی بخش « Pop-ups and redirects» یا پنجره‌ های بازشو کلیک کنید.
در بالا، تنظیمات این بخش را روی Blocked قرار دهید.
لازم است بدانید که همه پنجره های بازشو آگهی یا هرزنامه نیستند. بعضی از وب‌ سایت‌های مشروع، محتوای وب را در پنجره‌ های بازشو نمایش می ‌دهند و اگر بخواهید که به آنها دسترسی داشته باشید لازم است که دوباره این قسمت را فعال کنید تا پنجره های بازشو برای شما نشان داده شوند.

در اینترنت اکسپلورر چگونه این پنجره ها را ببندم؟
اگر مرورگر شما اینترنت اکسپلورر است، برای این کار تنها کافی است روی نماد چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس «internet options» را انتخاب نمایید. در کادر باز شده به تب «Privacy» بروید. در این قسمت با تیک زدن گزینه «Turn on pop-up Blocker»، مسدود ساز پاپ ‌آپ در این مرورگر را فعال کنید. امکان تنظیم میزان غیرفعال کردن تبلیغات پاپ ‌آپ نیز در این مرورگر وجود دارد، بدین منظور کافیست بر روی گزینه Settings که در قسمت pop-up Blocker قرار دارد کلیک کرده و سپس در صفحه باز شده نام وب‌ سایت موردنظر را تایپ کنید.

منبع: کالاسودا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها