400 واحد صنعتی در گیلان آماده بهره‌مندی از فناوری‌نانو

در نشست صنعتی معرفی فرصت‌های اقتصادی فناوری نانو برای صنایع استان گیلان، اعلام شد 400 واحد صنعتی این استان آماده بهره‌برداری از فناوری نانو هستند.

400 واحد صنعتی در گیلان آماده بهره‌مندی از فناوری‌نانو

در راستای ترویج صنعتی و توسعه فناوری نانو و با هدف ایجاد بسترهای همکاری با مراکز متولی صنعت در کشور، نشست صنعتی معرفی فرصت‌های اقتصادی فناوری نانو برای صنایع استان گیلان برگزار شد.

در این نشست مهندس اسماعیل مقدس، رئیس اداره فناوری و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به وجود بیش از 3 هزار واحد صنعتی در استان، گفت: در حال حاضر، بیش از 400 مجموعه صنعتی فعال در حوزه‌های صنعتی مختلف مانند مواد غذایی، مواد شیمیایی و نساجی، در استان گیلان وجود دارد که از ظرفیت مناسبی برای بهره مندی از فناوری‌های چون نانو برخوردار هستند.

وی ارتباط تنگاتنگ جامعه دانشگاهی و پژوهشی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای صنعت و معدن استان، ستاد نانو و صنایع را زمینه‌ساز برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود دانست و لزوم حمایت‌های ستاد از پروژه‌های تحقیق و توسعه را در میزان استقبال صنایع از فناوری‌های موجود امری اثرگذار و مهم برشمرد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، دکتر مهدی شیرزاد سیبنی، مسئول دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه و استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در زمینه فناوری نانو و علوم پزشکی، اظهار کرد: علاوه بر آن مطالعاتی در جهت رصد مشکلات صنایع استان و معضلاتی مانند پسماندها، مشکلات زیست محیطی، آب و پساب و وجود عناصری مانند آهن، منگنز و نیترات در پساب اجرایی کردیم.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها