تلاش فلسطین برای نظارت اروپا بر روند صلح خاورمیانه/ ماکرون فردا میزبان محمود عباس است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تلاش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی رهبران اروپا فردا چهارشنبه به دیدار امانوئل ماکرون می‌رود.

تلاش فلسطین برای نظارت اروپا بر روند صلح خاورمیانه/ ماکرون فردا میزبان محمود عباس است

سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پاریس در چارچوب سفرهای وی پیش از حضورش در نشست هفته آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت می‌گیرد.

بنا به گزارش روزنامه الحیاة این سفر بخشی از تحرکات فلسطین با هدف جایگزین شدن اروپا به جای آمریکا در نظارت بر روند صلح خاورمیانه است به ویژه این که روابط فلسطین و آمریکا اخیرا به خاطرات برخی اقدامات واشنگتن از جمله آخرین اقدامش در اخراج خانواده حسام زملط،سفیر فلسطین در واشنگتن از این کشور دچار تنش شده است.

همچنین قرار است عباس زملط را به عنوان سفیر فلسطین در انگلیس انتخاب کند.

یک مسئول فلسطینی برجسته به الحیاة گفت، عباس قرار است از رهبران اروپا و به ویژه فرانسه بخواهد علاوه بر به رسمیت شناختن فلسطین به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح که نتیجه آن نظارت اروپا بر روند صلح باشد کمک کنند.

وی گفت: بعید نیست آمریکا بخشی از نظارت بین‌المللی بر روند صلح باشد اما دیگر دوره نظارت انحصاری آمریکا بر این روند به پایان رسیده است. عباس تحرکاتش را از فرانسه شروع کرده چرا که پاریس دعوت کننده به کنفرانس بین المللی صلح در سال گذشته میلادی بود و قرار است عباس نمایندگانی را به لمان، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و هلند و دیگر گشورهای اروپایی اعزام کند تا از ایده نکنفرانس بین المللی صلح حمایت کنند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین گفت که عباس در دیدارش با ماکرون درباره نحوه پاسخ اروپا و جهان به معادله قرن گفتگو خواهد کرد و از فرانسه می‌خواهد موضعی مشخص در قبال این توافق از جمله دعوت به تکمیل کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه اتخاذ کند.

قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مذاکراتی با رهبران و روسای کشورهای جهان برگزار شود و دادستان دادگاه کیفری بین الملل نیز خواسته‌اش درباره تعیین موعد آغاز تحقیقات درباره جرایم اشغالگران اسرائیلی که به دادگاه ارائه شده اعلام کند.

عباس قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۷ ماه جاری میلادی درباره نقض‌های صورت گرفته از سوی اسرائیل و همکاری آمریکا با این اقدامات به ویژه تخریب روستای خان الاحمر ، تهدیدهای آمریکا و تلاش اسرائیل برای نابودی راهکار دو کشوری سخنرانی کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها