۲۰۰ کیلوگرم هروئین در آذربایجان شرقی کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر هروئین که به مقصد اوکراین بارگیری شده بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف شد.

۲۰۰ کیلوگرم هروئین در آذربایجان شرقی کشف شد

سردار علی محمدی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر درآذربایجان شرقی، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در استان، 18 درصد افزایش یافته است که از 1.04 تن 6 ماهه نخست سال گذشته به 1.18 تن در مدت مشابه سالجاری رسیده است.

وی تعداد دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر را یادآور شد و افزود: تعداد دستگیری‌ها از 71 نفر سال گذشته به 62 نفر کاهش یافته است.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، تعداد معتادان دستگیر شده استان در سال گذشته را 2496 نفر عنوان کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 2632 معتاد دستگیر شدند که شاهد افزایش 8 درصدی معتادان دستگیرشده در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته 7897 معتاد از سوی پلیس به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند، ابراز داشت: امسال هم 10345 به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند که با افزایش چشمگیر 31 درصدی معرفی معتادین به کمپ‌ها مواجه بودیم.

سردار محمدی از اجرای 2304 مرحله عملیات پلیسی مقابله با مواد مخدر خبر داد و با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 11 باند متلاشی شده است، ابراز داشت: در مجموع 388 طرح در سال 97 برای مقابله با عرضه مواد مخدر اجرا شده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر در 5 ماهه سال 97 آذربایجان شرقی، گفت: دستگیری هدفمند معتادین متجاهر، پیگیری راه اندازی ایستگاه پلیس راه پیامبر اعظم برای کنترل گلوگاه تردد مواد مخدر و امحای 773 کیلوگرم مواد مخدر غیر دارویی شمالغرب از دیگر اقدامات مهم پلیس در استان بود ضمن اینکه با کنترل دقیق پلیس فرودگاه، دستگیری متهم مواد مخدر از این استان در موسم حج در عربستان نداشتیم.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از تشدید کنترل عطاری‌ها برای مقابله با عرضه مواد مخدر خبر داد و افزود: در این طرح، از برخی از عطاری‌ها قرص‌های مواد مخدر کشف شد. با برخورد متخلفان عطاری که اغلب در حاشیه شهر بودند، این موضوع کنترل شد.

وی بیشترین کشف مواد مخدر را در استان، متعلق به تریاک با حجم 66 درصدی عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 200 کیلوگرم مواد مخدر هروئین که به مقصد اوکراین بارگیری شده بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف شد.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها