واردات کالا به استان مرکزی به ۱۴۶ میلیون دلار رسید

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه واردات کالا به استان مرکزی به ۱۴۶ میلیون دلار رسید گفت: واردات کالا به استان مرکزی کاهش یافت.

واردات کالا به استان مرکزی به ۱۴۶ میلیون دلار رسید

جعفر اصغری با اشاره به میزان واردات استان مرکزی در 5 ماهه نخست سال 97 اظهار داشت: میزان واردات استان مرکزی در 5 ماهه نخست امسال 63 هزار تن به ارزش 146 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ ارزشی دو درصد کاهش و به لحاظ وزنی 0.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی استان دو هزار و 317 دلار بوده که از 47 کشور این کالاها وارد استان شده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: چین با اختصاص 22 درصد از واردات استان مرکزی به خود، امارات متحده عربی با 20 درصد، ایتالیا 12 درصد، آلمان 0.5 درصد و ترکیه هم 0.5 درصد عمده کشورهای وارداتی استان مرکزی هستند.

اصغری بیان کرد: پودر آلومینا، آند کربنی، کوپل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، درب آسان‌بازشوی آلومینیومی، پنبه و لوازم یدکی کولتیواتور از عمده کالاهای وارداتی استان مرکزی هستند.

وی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت کاهش واردات گفت: یکی از مواردی که در راستای اقتصاد مقاومتی باید مد نظر صنایع و تولیدکنندگان باشد این است که با تکیه بر توان داخلی به سمت تولید هر چه بیشتر محصولات داخلی حرکت کنند و تا جای ممکن از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: بنابراین باید به سمت ایجاد شرایطی برویم که با تکیه بر دانش و تخصص نخبگان داخلی حجم واردات را کاهش دهیم چراکه لازمه رشد و پویایی در هر جامعه حرکت به سمت توسعه صادرات و کاهش واردات است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها