رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه به وزرای صنعت و تعاون تأکید کرد:

تسریع در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزاری صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد تا برنامه زمان‌بندی جهت منع همکاری بازنشستگان با این مجموعه سریعاً اجرایی شود.

تسریع در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌ها

با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص منع به‌کارگیری بازنشستگان در شرکت‌ها و بنگاهای اقتصادی دولت، وابسته به دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و نیز بنگاهای وابسته به سهام عدالت پست از تائید شورای نگهبان در خصوص متن نهایی قانون، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزاری صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد برنامه زمان‌بندی جهت منع همکاری بازنشستگان با این مجموعه‌ها سریعاً اجرایی شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: ازآنجایی‌که در قانون بحث به‌کارگیری بازنشستگان در شرکت‌های دولتی، سازمان‌ها و نهادها و بنگاه‌های وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی تصریح‌شده است، لذا درخواست این‌جانب از وزاری محترم این است که اجرای این مسئله را سریعاً در دستور کار قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در قالب سهام عدالت در اختیار وزارتخانه‌های مذکور است ازنظر قانونی مشمول اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستان خواهند بود.

پورابراهیمی در این نامه ابراز امیدواری کرده است: هدف‌گذاری مجلس در به‌کارگیری از نیروهای جوان، متخصص و کارآمد که در کشور تعداد آن‌ها به‌وفور دیده می‌شود، آغاز تحولات بزرگی خواهد بود که وزاتخانه‌های مربوطه باید از حضور آن‌ها استقبال کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم در استان کرمان به‌عنوان اولین استان منع به‌کارگیری بازنشستگان سریعاً اجرایی و شرکت‌های بزرگی همانند شرکت ملی مس و گل گهر طی چند روز آینده احکام جایگزینی بازنشستگان را صادر کنند.

پورابراهیمی عنوان کرد: منتظر گزارش اقدامات وزار به کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی خواهیم بود و طبیعتاً موارد مربوط به استنکاف از اجرای قانون از طریق دیوان محاسبات بازرسی کشور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرفوری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها