تأمین تجهیزات ارتوپدی با مشکل مواجه است

عضو انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در تأمین تجهیزات ارتوپدی گفت: جامعه ارتوپدی در همه حوادث جزء جان‌برکفانی بوده که در خط اول خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند.

تأمین تجهیزات ارتوپدی با مشکل مواجه است

روشنک مرادی، متخصص ارتوپدی در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت:‌این کنگره 30 مهر تا 4 آبان ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود که جدیدترین دستاوردهای علمی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر بیست و ششمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی با بیان اینکه این کنگره یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های مرتبط با رشته‌های ارتوپدی است، افزود:‌محورهایی همچون جراحی دست، جراحی زانو، جراحی ستون فقرات، جراحی اطفال، جراحی هیپ و تروما است و درمان‌های ارتوپدی نوین در این زمینه‌ها ارائه خواهد شد.

این عضو انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه بیست و ششمین انجمن جراحان ارتوپدی ایران یک کنگره جنرال است و موضوعات مختلف در آن مطرح می‌شود، ادامه داد: روز آخر این کنگره اختصاص به مشکلات ارتوپدی که توافق نظر در آن وجود ندارد مطرح می‌شود و به عبارتی اختلاف نظر درمانی بین پزشکان مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مرادی عنوان کرد: میهمانان خارجی این کنگره از کشورهایی همچون فرانسه، انگلستان، عمان، تایلند، لبنان، ترکیه و هندوستان بوده و مسائل درمانی به روز و درمان‌های ارتوپدی نوین مطرح خواهد شد. همچنین از تجربیات اساتید داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

دبیر بیست و ششمین کنگره انجمن علمی جراحان ارتوپدی به موضوع تحریم‌های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ارتوپدی تأثیرگذار بوده و این مسئله هم در زمینه تهیه وسایل و تجهیزات و هم در زمینه همکاری با اساتید خارج از کشور مشکل‌ساز است.

این جراح دست گفت:‌البته جامعه ارتوپدی جزو قشری بوده که از دل و جان جهت خدمت‌رسانی به مردم فعالیت کرده و این مسئله در زمان جنگ تحمیلی نیز ثابت شد.همچنین جامعه ارتوپدی در همه اتفاقات از جمله جنگ تا حوادث و تروما جزء جان‌برکفانی بوده که در خط اول خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها