قرارداد تولید برق از بزرگترین مرکز دفن زباله تهران امضا می شود

با اتمام مطالعات تولید برق از بزرگترین مرکز دفن زباله تهران و تفاهمنامه 3 جانبه ای میان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، سازمان پسماند و کنسرسیوم کره ای KRC، پروژه آماده امضای قرارداد است.

قرارداد تولید برق از بزرگترین مرکز دفن زباله تهران امضا می شود

اجرای طرح مطالعاتی پروژه از سوی شرکت گنجینه آتیه کیش از شرکت های تابعه صندوق ذخیره و کنسرسیوم کره ای یک سال به طول انجامیده است و با پایان بررسی های حقوقی پیش نویس قرارداد، آماده امضا توسط طرفین قرارداد است.

این قرارداد میان سازمان مدیریت پسماند، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران و کنسرسیوم کره ای KRC بزودی به امضا می رسد.

مرکز دفن زباله های تهران در منطقه آراد کوه در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران- قم در جنوب شهر کهریزک قرارداد، مساحت منطقه دفن زباله حدود 100 هکتار بوده و از 40 سال قبل دفن زباله های تهران و شهرک های اطراف در آن اغاز شده است.

در عین حال لازم است آنچه در زمین دفن می شود، مدیریت شده و کمترین خسارت را به محیط زیست وارد کند.

از عوارض لندفیل یا دفن بهداشتی زباله تولید و انتشار برخی گازها از جمله سولفید هیدروژن و متان و همچنین نشر شیرابه است که با اجرای پروژه ، انتشار گاز سولفید هیدروژن و بوی بد آن کاهش یافته و شیرابه موجود نیز در یک چرخه دائمی برای تولید گاز متان به درون زباله تزریق می شود تا ضمن جلوگیری از ورود عناصر آلاینده به آب های زیرزمینی، باعث تولید گاز متان بیشتری شده و قابلیت بهره برداری و سوددهی طرح افزایش یابد.

تولید برق از گاز متان یکی از مهمترین و اقتصادی ترین شکل های بهره برداری از لندفیل است و می توان به مدت 20 سال از فضای موجود تا ظرفیت 40 مگاوات ساعت برق تولید کرد.

بر اساس ارزیابی های اقتصادی، اجرای این طرح نیازمند 130 میلیون دلار سرمایه گذاری معادل 18 هزار میلیارد تومان است که تماما از طریق کنسرسیوم کره ای تامین خواهد شد.

با توجه به اینکه شهرداری تهران به عنوان صاحب گاز متان تولیدی شناخته می شود، قرارداد به صورت BOO بین شهرداری تهران و کنسرسیوم کره ای منعقد می شود و درآمد قابل توجهی را از فروش نهایی برق و همچنین درآمد ناشی از فروش اعتبار کربنی سازمان ملل خواهد داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها