ابرطوفان منگهوت در حال ویرانی شرق آسیا است / طوفان در حال رسیدن به نیروگاه هسته ای چین و ایجاد یک فاجعه است

نیروگاه هسته ای یانگ جیان چین درست در فاصله ۱۹ مایلی محل وزش توفان در استان گوانگ دونگ قرار دارد و نگرانی از تاثیرات مخرب توفان بر آن افزایش یافته است.

ابرطوفان منگهوت در حال ویرانی شرق آسیا است / طوفان در حال رسیدن به نیروگاه هسته ای چین و ایجاد یک فاجعه است

به گزارش خبر فوری ، از درهم کوبیدن فیلیپین و بر جای گذاشتن دست کم ۲۸ قربانی در حال حرکت به سمت دریای جنوبی چین، سواحل این کشور و هنگ کنگ است.

طوفان گرمسیری "منگهوت" که قوی‌ترین طوفان منطقه‌ای سال جاری تلقی می‌شود، همراه با وزش بادهایی با سرعت حدودا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ تن در فیلیپین و آواره شدن و آسیب دیدن حدود 5 میلیون فیلیپینی شده است.

پیش بینی می‌شود که ابرطوفان منگهوت با سرعت ۱۰۰ کیلومتر از دامنه‌ی سواحل جنوبی هنگ کنگ گذر کرده و با تغییر مسیر به سمت غرب سواحل جنوبی استان گوانگ دونگ چین پیشروی کند.

اما ترس و نگرانی اصلی چینی ها مربوط به تخریب احتمالی نیروگاه هسته ای منطقه گوانگ دونگ است. نیروگاه هسته ای یانگ جیان چین درست در فاصله ۱۹ مایلی محل وزش توفان در استان گوانگ دونگ قرار دارد و نگرانی از تاثیرات مخرب توفان بر آن افزایش یافته است. نیروگاه مذکور دارای شش واحد تولید برق اتمی است و پنج واحد آن هر یک بیش از یک هزار مگاوات برق تولید می کنند و واحد ششم نیز در حال ساخت است. سازمان هواشناسی چین اطلاعات مربوط به این ابر توفان را در اختیار مسئولان نیروگاه هسته ای قرار داده است و آنها گفته اند که این محل را برای مقابله با توفان آماده می کنند.

برخی نکات و اطلاعات درباره این طوفان بدین شرح است:

1 . ابرطوفان منگهوت فقط در هنگ کونگ حدود 100 هزار نفر را در خطر آسیب قرار داده است.

2. حداقل در فیلیپین حدود 28 نفر کشته شده اند. البته آمار دقیقی در این رابطه هنوز منتشر نشده است. تعداد مصدومان این حادثه در فیلیپین هر روز در حال افزایش است.

3. طوفان منگهوت بزرگترین طوفان چند سال اخیر در کره زمین است. سرعت باد در این طوفان به 117 کیلومتر در ساعت هم می‌رسید. تا آنجا که برخی ساختمانهای سست را خراب کرده و بسیاری از شیشه ها را شکسته است.

4. فقط در هنگ کنک بیش از 800 سفر هوایی لغو شده است و بیش از 100 هزار مسافر سرگردان شده اند.

5. علت اصلی تلفات در چین، ریزش زمین و طغیان رودخانه ها و در فیلیپین، ریزش کوه و سنگ در جاده ها و معابر بوده است.

6. طوفان به اقتصاد شرق و جنوب شرق آسیا آسیب جدی زده است. به طوری که احتمالا تولیدات کشاورزی منطقه کاگایان فیلیپین در سال جاری از نصف هم کمتر می‌شود.

7. سرعت و قدرت ابرطوفان از شب یکشنبه کمتر و کمتر می‌شود. کارشناسان هواشناسی معتقدند صبح سه شنبه قدرت این طوفان به کمترین حد خود می‌رسد.

منبع: BBC . ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها